روستایی با جالب ترین خانه ها دنیا +عکس

فروردین ۱۴۰۳

نقاشی به چند بخش تقسیم می گردد به این صورت که عده ای نقاشی های صنعتی و ساختمانی را بلد می باشند، دسته دوم نقاشی را برای دلشان انجام می دهند و از آن به عنوان یک هنر یاد می کنند اما دسته سوم هر دو نقاشی را ترکیب کرده و موارد جالبی را به وجود می آورند.

به گزارش گروه خواندنی های ممتاز نیوز، مردم در تمام دنیا دوست دارند خانه های زیبا داشته باشند و دکوراسیون خانه را به همین صورت درست می کنند اما هیچ کدام آن ها به اندازه مردم روستای “زالی پای” به خانه های خود اهمیت نمی دهند زیرا مردم این روستا جالب ترین خانه های دنیا را دارند.

خانم ها در این روستا همیشه وقت خود را صرف نقاشی کردن دیوار خانه می کنند و این نقاشی کردن به معنای کاری صنعتی و رنگ زدن نیست بلکه آن ها طرح های جالب و پیچیده به همراه رنگ های زنده و شاد را روی دیوار ساختمان پیاده می کنند.

هنوز ریشه اصلی این کار مشخص نشده است اما عده ای از بزرگان روستا می گویند این رسم از زمانی آغاز شده است که اجاق ها ذغالی بود و دود آن دیوار ساختمان ها را خراب می کرد برای همین خانم ها سعی می کردند با نقاشی کردن این دود ها را از بین ببرند و بعد از مدتی به یک رسم تبدیل شد.

در این روستا تمام خانه ها و بیشتر فضای داخلی و خارجی آن نقاشی شده است و کسی از کاغذ دیواری یا رنگ ساده در ساخمان خود استفاده نمی کند. مردم روستای “زالی پای” به نقاشی علاقه بسیاری دارند و تقریبا تمامی جمعیت آن روزی دست به قلم بوده یا می باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.