روستای بی‌زباله

۲۷خردادماه،

مبتکر و مجری طرح روستای بدون زباله در قائمشهر از اجرای این طرح برای اولین بار در کشور در روستای اسکندرکلای قائمشهر خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ عباس احمدی‌ کارآفرین مازندرانی از اجرای طرح روستای بدون زباله در قائمشهر خبر داد و اظهار داشت: این طرح اولین بار در کشور با هدف روستاهای بدون زباله در روستاهای شهرستان قائمشهر در حال اجرا است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح از روستای ۶۰۰ خانواری اسکندرکلای قائمشهر هیچ زباله‌ای از روستا خارج نشد.

احمدی در توضیح این طرح بیان داشت: با بکارگیری اشخاصی برای دریافت و حمل ضایعات زباله روستائیان، زباله‌های خوراکی پوسیدنی در زمین‌های اهالی روستا دفن می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون از ۹۰ روستای قائمشهر، روزانه ۳۰ تن زباله خارج می‌آید که امیدواریم با اجرای طرح در این روستاها، شهرستانی با روستاهایی بدون زباله داشته باشیم.

قبوض رایگان آب در مجتمع‌های مسکونی

این مبتکر و کارآفرین همچنین از اجرای طرح پرداخت قبوض آب آپارتمان‌ها برای اولین بار در کشور به طور رایگان خبر داد و تصریح کرد: در صورت توافق ساکنان مجتمع‌های مسکونی، یک سبد مخصوص جمع‌آوری ضایعات در پارکینگ مجتمع نصب می‌شود که در صورت پر شدن سبد در هر هفته، قبوض آب بها در این مجتمع رایگان خواهد بود همچنین در صورت همکاری بیشتر و پر شدن سبد، زودتر از یک هفته، این شرکت هزینه نظافت ساختمان را نیز بر عهده می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر نوع ضایعات غیر از موادغذایی پوسیدنی در این سبد جا خواهد داشت.

احمدی یادآور شد: این طرح برای کاهش حجم زباله شهری و ایجاد اشتغال و نیز پرداخت آب بهای شهروندان متقاضی توسط مجریان طرح در صورت توافق شورای شهر تازه و شهرداری قائمشهر اجرایی می‌شود.

وی همچنین افزود: تاکنون این طرح در ۲۰۰ مجتمع مسکونی قائمشهر اجرایی شد.

 به گزارش فارس، عباس احمدی مخترع آسفالت با استفاده از زباله‌های پلاستیکی برای اولین بار در جهان است که اختراع وی با شماره ۵۲۲۶۴ به ثبت رسیده است.

از دیگر اقدامات وی طرح جمع‌آوری ضایعات شیشه در سه استان شمالی، نصب سطل‌های مخصوص کاغذ در ادارات، نصب ۳۰ عدد کانکس جمع‌آوری ضایعات خشک و بکارگیری اشخاص معلول برای این کار و پرداخت یارانه به رستوران‌ها عنوان شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.