روستای صالح آباد شهرری در تسخیر دکل های فشار قوی

۰۶م آذر ،

عبور خطوط برق فشار قوی از بالای خانه های روستایی سلامت اهالی روستای صالح آباد و اسلام آباد را به خطر انداخته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، شاید بتوان گفت صدای ویز ویز کابل های برق فشار قوی کمتر از صدای رعد و برق آسمان نیست و این در حالیست که اهالی روستای صالح آباد و اسلام آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان ری سالیان بسیاری است که این صدای گوشخراش را به همراه آسیب های روانی و جسمانی آن را تحمل می کنند و دم بر نمی آورند.

دکل های فشار قوی برق چند دهه پیش مسیر عبورشان را از بالای سر خانه های این روستاها انتخاب کردند تا تهدیدی باشند برای سلامتی اهالی آن.

با توجه به اینکه همسایگی خانه های مسکونی با دکل های فشار قوی برق علاوه بر بیماری های عصبی، اختلال خواب، احتمال به سرطان را هم افزایش می دهد اما تا به حال شرکت برق ری هیچ اقدامی در خصوص انتقال دکل ها به مکان دیگری صورت نداده است.

بخشدار مرکزی ری در این رابطه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: وجود دکل های برق به روستای صالح آباد محدود نمی شود چرا که خطوط برق فشار قوی از جاده نظامی، بهشتی، ملک آباد، جوانمرد قصاب هم می گذرد و سلامتی شهروندان را به خطر می اندازد.

خدادادی افزود: این در حالیست که اداره برق ری ادعا می کند که زمانی که این خطوط از این مسیرها عبور کرده این منطقه بافت مسکونی نبوده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته مدیر عامل برق منطقه ای تهران از این منطقه بازدید کرده و با انتقال خطوط موافقت کرده است که البته مستلزم این است که مطالعات لازم انجام شود و بعد نسبت به انتقال آن اقدام شود.

اما با توجه به اینکه در روستای صالح آباد زیر این دکل ها نزدیک به ۷۰ خانه ساخته شده و هر لحظه سلامتی آنها در معرض آسیب جدی است امیدواریم هر چه زودتر مراحل انتقال دکل های فشار قوی به مکانی دیگر صورت گیرد./ز

گزارشی از فاطمه هنرور


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.