روسیا الیوم: مخالفان سوری از سلاح شیمیایی استفاده کردند

۳ م دیماه ،

aljs.jpg

عناصر مسلح و تروریست‌ها در منطقه داریا در ریف دمشق در حمله به نیروهای ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یکی از فرماندهان گارد ریاست جمهوری سوریه از به کارگیری موارد شیمیایی از سوی تروریست‌ها خبر داد و اعلام کرد: “تروریست‌ها در منطقه داریا در ریف دمشق تا کنون سه بسته پلاستیکی (به شکل مکعب) به سمت نیروهای ارتش پرتاب کرده‌اند؛ که در نتیجه متصاعد شدن گاز از آنها، هفت تن از نیروها کشته شدند.”

این فرمانده سوری خاطرنشان کرد: روی بسته‌های یاد شده دکمه زرد رنگی قرار داشته که با زدن آن، گاز زرد رنگی متصاعد می‌شد. کسانی که این گاز را استنشاق کردند، عضلات‌شان از کار افتاده و بعد از حدود یک ساعت جان سپردند.

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه العالم در سوریه اخطار داد، گروه‌های مسلح احتمالا پس از شکست‌های پی در پی از سلاح شیمایی استفاده خواهند کرد، تا ارتش سوریه را متهم کنند.

از چند هفته قبل رسانه‌های وابسته به بعضی کشورها از وجود سلاح شیمایی در سوریه و احتمال استفاده از آن خبر داده بودند.

خبرنگار العالم تأکید کرد، اطلاعات به دست آمده حاکی است که سلاح‌های شیمایی سرقت شده از لیبی به دست عناصر مسلح در سوریه افتاده است.

بر اساس این گزارش، پس از شکست عناصر مسلح در سوریه و ناکامی حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها برای براندازی نظام سوریه، آنها احتمالا به استفاده از سلاح شیمیایی روی بیاورند تا ارتش سوریه را متهم کنند.

چند روز قبل خبرگزاری رویترز در گزارشی به زبان انگلیسی، از دستیابی عناصر مسلح در حلب به سلاح شیمیایی سرقت شده از لیبی خبر داده بود؛ ولی این خبر در مدت کوتاهی حذف شد و نسخه عربی آن نیز هیچ گاه منتشر نشد.

رویترز در این گزارش تأکید کرده بود که تصاویری را از حلب در اختیار دارد که در آن عناصر مسلح در حال استفاده از ماسک‌های ضد گاز می باشند.

در این گزارش آمده بود که نمی‌توان گفت این ماسک‌ها از ارتش سوریه به غنیمت گرفته شده، زیرا این ماسک‌ها از نوع ام ۴۲ و ساخت آمریکاست. احتمالا این ماسک‌ها بخشی از کمک‌هایی است که از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و به دستور باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور برای عناصر مسلح ارسال شده است.

این گزارش با تصاویر ماسک‌های ضد گاز آمریکا در دست عناصر مسلح در حلب همراه بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.