روسیه ادعای ژاپن را دربارهٔ نقض حریم هوایی این کشور تکذیب کرد

۱۹ام بهمن ،

rt-47.jpg

در حالی که اول وزیر ژاپن بر نقض حریم هوایی این کشور توسط دو جنگنده روسیه تاکید دارد، مسکو این ادعا را انکار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وزارت دفاع ژاپن بیشتر گزارش داده بود که دو فروند جت جنگنده متعلق به روسیه وارد حریم هوایی جزیره هوکایدو واقع در شمال ژاپن شده و حریم هوایی این کشور را نقض کردند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: این دو فروند جت جنگنده، تنها به انجام پروازهای زمان بندی شده خود در منطقه پرداخته و حریم‌ هوایی ژاپن را نقض نکردند.

رومن مارتوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: این جنگنده‌ها متعلق به یگان اقیانوس آرام روسیه بوده و با توجه به قوانین بین‌المللی این پروازها را انجام دادند.

این پرواز پس از آن روی داد که شینزو آبه، اول وزیر ژاپن گفت، درصدد یافتن راه حلی برای حل مناقشات کشورش با روسیه بر سر بعضی جزایر در اقیانوس آرام است.

چهار جزیره مورد مناقشه که روسیه آن‌ها را کوریل می‌نامد، در ژاپن به قلمرو شمالی معروفند.

همچنین نقض حریم هوایی ژاپن توسط این دو جنگنده روس سبب شد تا توکیو بلافاصله جنگنده‌های خود را به پرواز درآورد.

در هشتم ژانویه سال ۲۰۱۲ نیز مشابه همین اتفاق رخ داد و چند جنگنده روسیه به قلمروی ژاپن نزدیک شدند اما ژاپن در آن زمان تایید کرد که این جنگنده‌ها حریم هوایی کشور را نقض نکردند و جنگنده‌های ژاپن تنها به حالت آماده باش درآمدند.

نخست وزیر ژاپن این سخنان را در مراسم معاهده سال ۱۸۵۵ میلادی کشورش با روسیه بیان کرد، توکیو می‌گوید که این معاهده ادعای کشور را در مورد این جزایر مورد مناقشه ثابت می‌کند.

ژاپن و روسیه پس از جنگ جهانی دوم با وجود داشتن روابط دوستانه، هیچ گاه پیمان صلحی امضا نکرده‌اند و سبب آن هم نبود توافق نظر بر سر مالکیت این جزایر است.

ارتش شورای سابق در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم این جزایر را به اشغال خود درآورد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.