روسیه ارسال سلاح به مخالفان دولت سوریه را غیرقابل قبول خواند

به گزارش ایرنا، ‘گنادی گاتیلوف’ شب دوشنبه در وبلاگ خود در شبکه اجتماعی ‘تویتر’ نوشت: شواهد زیادی در دست است که حاکی از ارسال تسلیحات ساخت کشورهای غربی به گروه های مسلح مخالف دولت سوریه از طریق کشورهای ثالث می باشد.

وی افزود: جالب است در این شرایط که شرکای غربی خواهان اعمال تحریم ها در باره سوریه هستند امکان اجرای تضمین شده آن را باور دارند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد در شرایطی که خونریزی ها در سوریه تشدید می شود، سازمانهای اطلاعاتی انگلیس و آمریکا از جنگ افروزی های گروه های مسلح ضددولتی در این کشور پشتیبانی می کنند.

وزارت امور خارجه روسیه هم عصر دوشنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که اطلاعات زیادی در رسانه های غربی منتشر شده است که حکایت از ارسال سلاح به مخالفان دولت سوریه از طریق کشورهای ثالث از جمله لیبی و ترکیه و لبنان دارد.

در این بیانیه گفته شده است که برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هزینه این تسلیحات را پرداخت می کنند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود می افزاید: مسکو بارها اعلام کرده است که ارسال سلاح به سوریه غیرقابل قبول می باشد و به کسانی که چنین ایده ای را مطرح کرده اند در باره عواقب آن هشدار داده است.

در بیانیه تاکید شده است: ارسال تسلیحات به سوریه به ویژه در شرایطی که عوامل تروریست مرتبط با سازمانها و شبکه های تروریستی و افراط گرایی بین المللی فعالتی خود را تشدید کرده اند، بسیار خطرناک می باشد.

اروپام/۲۲۴۲/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۴۶۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.