روسیه انفجارهای تروریستی در عراق را محکوم کرد

به گزارش ایرنا، در بیانیه روز پنجشنبه وزارت خارجه روسیه یاداوری شده است: روز گذشته در پایتخت بغداد و چند شهر دیگر این کشور بیش از ۴۰ حمله تروریستی با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و افراد انتحاری صورت گرفت که در مجموع ۷۲ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند.

بیانیه می گوید: مسکو این اعمال ضدانسانی را که فاقد هر گونه توجیه می باشد، به شدت محکوم می کند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه با بستگان و نزدیکان قربانیان ابراز همدردی و برای مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی کرده است.

بیانیه می افزاید: با سران عراق در تلاش هایشان برای ریشه کن سازی خطرات تروریستی و برقراری ثبات در این کشور و تامین امنیت شهروندان آن ابراز همبستگی می کنیم

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: این واقعیت که حملات تروریستی اخیر در عراق رنگ و بوی مذهبی دارد و در هنگام مراسم مذهبی شیعیان به وقوع پیوستند، موجب نگرانی شدید می باشد.

بیانیه می گوید: روسیه همچنین از تشدید رویارویی های مذهبی در منطقه از جمله در سوریه نگران است.

وزارت خارجه روسیه در پایان بیانیه خاطرنشان کرده است: در شرایطی که منطقه دستخوش تحولات می باشد، القاعده فعالیت خود را افزایش داده است و این مساله بسیار خطرناک است.

بیانیه می افزاید: در این شرایط که نیروهای تروریستی خواستار مبارزه با دولت سوریه می باشند، به نفع جامعه جهانی و مسلمانان است که به حل مسایل این کشور از راههای مسالمت آمیز و گفت و گو بدون مداخله خارجی کمک کنند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸*۵۳۶*

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۷۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.