روسیه خواستار حضور ایران در نشست بین المللی بحران سوریه شد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تاکید بر حضور ایران در نشست بین‌المللی درباره اوضاع سوریه گفت که ایران بخش معهی از تلاش‌های صلح در منطقه به شمار می‌آید.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، “الکساندر لوکاشویچ” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که کشتار جدید در سوریه که طی آن ۵۵ نفر دیگر کشته شدند، اقدامی تحریک‌آمیز است که با هدف تغضیف طرح صلح “کوفی عنان” فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه انجام شده است.

وی تاکید کرد که پایان حمایت کشورهای عربی از گروه‌های مسلح مخالف، به جلوگیری از تکرار این حوادث کمک می‌کند.

لوکاشویچ ادامه داد: تردیدی وجود ندارد که نیروهایی خاص، نه برای اولین بار، از اقداماتی خشونت‌بار استفاده می‌کنند تا طرح صلح کوفی عنان را تضعیف کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: مسکو بارها از حمایت مالی و تسلیحاتی برخی کشورهای عربی از گروه‌های مسلح سوری انتقاد کرده است و از این کشورها خواسته است تا از نفوذ خود برای جلوگیری از افزایش خشونت‌ها در سوریه استفاده کنند تا از تکرار حوادث حوله و حماه جلوگیری شود.

کوفی عنان قصد دارد اواخر روز پنجشنبه در سازمان ملل صحبت کند و طرح جدیدی را برای نجات طرح شش ماده‌ای خود ارائه کند.

دیپلمات‌ها اعلام کرده‌اند که طرح جدید کوفی عنان شبیه طرحی است که “سرگی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه اخیرا مطرح کرده است.

ایده مسکو بر اساس برگزاری نشستی بین‌المللی درباره سوریه با حضور تمامی کشورهایی است که بر اوضاع سوریه تاثیر گذار هستند که این کشورها ایران را نیز شامل می‌شود.

“هیلاری کلینتون” وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد روسیه برای برگزاری نشستی بین‌المللی با حضور ایران درباره اوضاع سوریه را رد کرده است.

اما الکساندر لوکاشویچ گفت که روسیه بر حضور ایران در چنین نشستی تاکید دارد.

وی گفت: ایران بخش مهمی از تلاش‌های صلح در منطقه است. برداشت قاطع ما این است که بدون مشارکت این کشور در نشست، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

۲۶۱۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.