روسیه خواستار یک ایران هسته ای نیست فقط بازی چندگانه می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی “بوستون” در گفتگو با یک مقام رژیم صهیونیستی مدعی شد: کلید درگیری نظامی احتمالی ماه های آینده در خاورمیانه به دلیل نزدیکی روسیه با ایران در دست “پوتین” است.

“یاکوف لیون” رئیس میز روسیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درخصوص دیدار هفته آینده “پوتین” ازسرزمین های اشغالی گفت: پیامی که پوتین در اینجا دریافت خواهد کرد این است که اسرائیل به هیچ وجه ایران هسته ای را تحمل نخواهد کرد؛ هرچند که ما علاقمندیم این مسئله بطور دیپلماتیک حل شود.

وی افزود: ساکنین سرزمین های اشغالی معتقدند که این روسیه و چین هستند که مانع از تاثیر تحریم های فلج کننده علیه جمهوری اسلامی ایران می شوند و تاثیر تحریم ها را کمرنگ می کنند و همین امر موجب شده که راهی جز توسل غرب به حمله نظامی علیه ایران باقی نماند.

“یاکوف لیون” تصریح می کند که ما از روسیه به عنوان عضو مسئول شورای امنیت سازمان ملل خواهیم خواست که در خصوص تلاش ایران به هسته ای شدن مسئولانه عمل کند.

روزنامه آمریکایی بوستون در بخش از مطلبش به بازی های چندگانه روسیه اشاره می کند و می نویسد: روسیه از سویی به ایران در ساخت نیروگاه اتمی کمک می کند و سود کلانی از این طریق برده است، از سویی هم در مذاکرات جامعه جهانی در قبال ایران شرکت می کند و گهگاهی هم به خواسته های غرب در برابر ایران تن می دهد؛ مثل لغو فروش موشک های S3oo  به ایران.

“یاکوف لوین” در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی می شود: روسیه علاقه ای به هسته ای شدن ایران ندارد، زیرا منافع روسیه در خاورمیانه ای با ثبات وعاری از اسلام رادیکال است. روسیه بازی یپیچیده ای با ایران بازی می کند و هدف اخیر “پوتین” از سفر به سرزمین های اشغالی را ارسال این پیام به تهران است که تهران باید برنامه هسته ایش را متوقف کند و گرنه روسیه به دشمن ایران که خواستار اقدام نظامی علیه ایران است، نزدیکتر خواهد شد.

در پایان نویسنده اظهار می دارد علی رغم برخی اختلافات اندک در بعضی از مواقع، روسیه و رژیم صهیونیستی دوستان خوبی برای هم هستند و از همکاری های اقتصادی و فرهنگی دوستانه ای برخوردار هستند که وجود یک میلیون یهودی روس تباردر سرزمین های اشغالی هم مزید بر علت است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.