روسیه درخواست مخالفان دولت سوریه برای تحریم دولت این کشور را غیرسازنده خواند

به گزارش ایرنا، بوگدانف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: امکان بکارگیری ماده هفتم منشور سازمان ملل علیه سوریه را که در آن اعمال تحریم پیش بینی شده است، غیرسازنده می دانیم.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه شورای ملی سوریه (از گروه های مخالف دولت سوریه) از اتحادیه عرب درخواست اقناع شورای امنیت برای اجرای ماده هفتم منشور سازمان ملل علیه سوریه را کرده است، گفت: چنین اقدامی را غیرسازنده و غیرقابل قبول می دانیم.

وی با بیان این که ‘سرگئی لاوروف’ وزیر امور خارجه روسیه امروز با هیاتی از جبهه ملی آزادی و تحول سوریه دیدار کرد، ادامه داد: به نظر ما گروه های مخالف دولت سوریه رویکردها و مواضع متفاوتی در باره اوضاع این کشور دارند.

وی افزود: تنها گزینه برای گریز از جنگ داخلی در سوریه آغاز گفت و گوهای ملی در این کشور است.

بوگدانف خاطرنشان کرد: نمایندگان دولت سوریه و مخالفان آن باید بر سر میز مذاکره بنشینند و این ماده اصلی طرح شش ماده ای ‘کوفی عنان’ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در مساله سوریه است.

‘سرگئی لاوروف’ وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز با ‘قدری جمیل’ از سران جبهه ملی آزادی و تحول سوریه و هیات همراه (گروه مخالف دولت این کشور) دیدار و دو طرف تاکید کردند که طرح عنان برای حل مسایل سوریه جایگزین ندارد.

جمیل و لاوروف در این دیدار به طور مفصل در خصوص وضعیت جاری سوریه گفت و گو و بر لزوم برداشتن گام های مثبت در راستای تحقق کامل طرح عنان از سوی تمامی طرف های درگیر در سوریه تاکید کردند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۴۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.