روسیه در سال ۲۰۲۴ حدود ۲۰ ایستگاه راداری راه‌اندازی می‌کند

۱۹م دیماه ،

سخنگوی نیروهای هوافضای وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، این کشور در سال جاری حدود ۲۰ ایستگاه رادار راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، الکسی زولوتوخین، سخنگوی نیروهای هوافضای وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: این ایستگاه رادار شامل گاما اس، پودلیوت کا، دسنا و کاستا است که توانایی تشخیص و رصد موشک‌های بالستیک و ایرودینامیک را برای ارتش روسیه افزایش می‌دهد.

وی از اعلام جزییات بیشتر از جمله رقم دقیق و محل استقرار این ایستگاه‌های راداری اجتناب کرد.

پیش از این، سخنگوی نیروهای هوافضای وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود، این کشور در سال جاری میلادی سه ایستگاه تازه رادار از جمله دو ایستگاه در سیبری می‌سازد.

این ایستگاه‌های تازه کلاس “وورنژ” در منطقه کرانسویارسک واقع در شرق سیبری، منطقه “آلتای” واقع در جنوب سیبری و منطقه مرکزی “اورنبرگ” ساخته می‌شوند.

سخنگوی نیروهای هوافضای وزارت دفاع روسیه گفت: سیستم تازه اخطار حمله موشکی نه تنها هدف‌های بالستیک و اشکال فضایی بلکه هدف‌های آیرودینامیک را نیز مشخص می‌کند.

این در حالی است که تاکنون ایستگاه‌های رادار “وورنژ – دی‌ام” و “وورنژ ام” این وظیقه را در نزدیکی مناطق “کالینینگراد”، “لنینیگراد” و “ایرکوتسک” سیبری راه‌اندازی شده‌اند.

در همین راستا خبرگزاری ایتارتاس گزارش کرد که بررسی‌های ایستگاه وورنژ دی‌ام” در منطقه “کارانسودار” جایی که این ایستگاه رادار جایگزین ایستگاه رادار “قبله” در جمهوری آذربایجان می‌شود، به اتمام رسیده است.

وزارت امور خارجه روسیه پیش‌تر تاکید کرد که ارتش این کشور همزمان با اتمام مدت اجاره ایستگاه رادار قبله در جمهوری آذربایجان که از ۲۴ دسامبر سال قبل به اتمام رسید، دیگر این ایستگاه را اجاره نمی‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.