روسیه موتور جستجوی دولتی راه اندازی می کند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

گروه تله کام دولتی روسیه قصد دارد یک موتور جستجوی اینترنتی راه اندازی کرده و آن را همنام ماهواره اسپوتنیک روسیه نامگذاری کند، این درحالی است که تحلیلگران اظهار داشتند هدف دولت از این اقدام ورود به بازار پررقابت این عرصه در روسیه است.
 
دولت روسیه با اقدامی که در نهایت به کنترل بیشتر روی اینترنت منتهی می گردد یک موتور جستجوی تازه با نام " www.sputnik.ru " راه اندازی می کند.
 
راه اندازی این موتور جستجوی دولتی آن را در مقابل موتور جستجوی محبوب یاندکس " Yandex " قرار می دهد که ۶۲ درصد از بازار جستجوهای اینترنتی را در روسیه در اختیار دارد. پس از آن، سهم این بازار در روسیه متعلق به گوگل و سرویس خدمات نامه الکترونیک " Mail.Ru" است.
 
ایوان کیم تحلیلگر VTB اظهار داشت: موتورهای جستجو عرصه های کاملا متفاوتی از تجارت خدمات تله کام می باشند که شرکت دولتی روستله کام بخشی از آن است. به نظر می رسد که به سبب فقدان تجربه شرکت خدمات تله کام روستله کام با موفقیت رو به رو نشد.
 
روستله کام تاکنون دررابطه با این مسئله اظهار نظر نکرده است، تنها جزئیاتی که دربارهٔ این موتور جستجو انتشار یافته این است که نام اولین ماهواره انسان را یدک می کشد که در اکتبر ۱۹۵۷ پرتاب شد.
 
اسپوتنیک-۱ اولین ماهواره فضایی جهان بود که در تاریخ ۴ اکتبر ۱۹۵۷ توسط اتحاد جماهیر شوروی از پایگاه فضایی بایکونور به مدار زمین پرتاب شد. پرتاب اسپوتنیک-۱ به مدار زمین آغازگر عصر فضا و مسابقه فضایی بود.
 
به نظر می رسد که این موتور جستجوی تازه توسط نهادهای دولتی به عنوان یک ابزار پیش فرض مورد استفاده قرار گیرد. گفته شده است که این پروژه تاکنون ۲۰ میلیون دلار هزینه داشته است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.