روسیه: وجود گروه دوستان سوریه هیچ کمکی به حل و فصل مسایل این کشور نمی کند

به گزارش ایرنا، اعضای گروه دوستان سوریه همسو با پیشنهاد اولاند رییس جمهوری فرانسه تصمیم گرفته اند ششم ماه آتی میلادی (جولای) درباره راه های حل و فصل تحولات جاری سوریه نشست برگزار کنند.

چورکین روز شنبه در مصاحبه با کانال تلویزیونی ‘ روسیه’ افزود: نخست اینکه ما مجبور نیستم تا ششم جولای صبر کنیم. دوم اینکه گروه دوستان سوریه ساختار مضری است، زیرا تمام فعالیت های آن به جای کمک به اجرایی شدن طرح عنان، به سمت یافتن راه های مختلف جهت سرنگون کردن مقام های دولتی سوریه متمرکز شده است.

نماینده دایم روسیه در سازمان ملل با اشاره به قرار گرفتن سوریه در آستانه جنگ داخلی اضافه کرد: بر خلاف تصور برخی ها، برای حل و فصل مسایل این کشور هیچ دستورالعمل ساده ای وجود ندارد.

روسیه در راستای کمک به حل و فصل بحران سیاسی جاری در روسیه پیشنهاد تشکیل نشستی با حضور کشورهای دارای نفوذ بر گروه های مختلف در سوریه از جمله ایران را به سازمان ملل ارایه کرده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به استقبال کشورش از دعوت از ایران جهت شرکت در نشست سوریه در مسکو اظهار داشت: مخالفت برخی ها با این موضوع سبک سری و دور از منطق است.

وی همچنین خطاب به خبرنگار سوری حاضر در نشست خبری خود گفت: شما نگران نباشید و مطمئن باشید که ما اجازه نمی دهیم نشست مسکو درباره سوریه تحت نظارت گروه به اصطلاح دوستان سوریه باشد.

اروپام/۵۱۸/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۴۷۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.