روسیه و چین بر توسعه مناسبات دوجانبه تاکید کردند

به گزارش ایرنا، پوتین روز جمعه در آغاز این دیدار در حاشیه اجلاس جامعه اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام در منطقه ˈولادی واستوکˈ خطاب به رییس جمهوری چین گفت: روابط روسیه و چین به سطح عالی رسیده است و این موفقیت تا اندازه زیادی با تلاش ها و توجه شما به دست آمده است.

وی با اشاره به عزم دولت و مردم چین برای توسعه روابط این کشور با روسیه افزود: امروز فرصت داریم در خصوص توسعه مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه گفت و گو کنیم.

رییس جمهوری روسیه از چین به عنوان شریک مهم و راهبردی روسیه یاد و بر عزم مسکو برای بسط و گسرتش همکاری ها با پکن تاکید کرد.

ˈهوجین تائوˈ رییس جمهوری چین هم با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط دو کشور، توسعه روابط با روسیه را اولویت سیاست خارجی کشورش عنوان کرد.

وی افزود: در این دیدار در باره روابط دوجانبه و مسایل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو طرف گفت و گو می کنیم.

رییس جمهوری چین گفت: اطمینان دارم اجلاس سران جامعه اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام تحت ریاست شما و تشریک مساعی ما و سران کشورهای عضو با موفقیت برگزار می شود.

بیست و چهارمین اجلاس سران جامعه اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام روزهای شنبه و یکشنبه در ˈولادی واستوکˈ در خاور دور روسیه برگزار می شود.

روسیه و چین روابط گسترده دارند و در چارچوب دوجانبه و سازمان های منطقه ای و بین المللی همچون شورای امنیت سازمان ملل و سازمان همکاری شانگهای و گروه ˈبریکسˈ با یکدیگر همکاری می کنند.

دو کشور در زمینه موضوعات و مسایل مهم بین المللی همچون موضوع برنامه هسته ای ایران و مسایل سوریه مواضع مشترکی دارند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.