روسیه: پشت اسد را خالی نخواهیم کرد

۲۴م آذر ،

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه اظهارات منتسب به یکی از دیپلمات های این کشور در مورد سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از تابناک ، سرگئی لاورف این ادعا را که یکی از دیپلمات های این کشور گفته است که اسددر حال از دست دادن کنترل خود بر سوریه است را تکذیب کرد. گفته ای که بعضی از تحلیل گران را به این سمت رهنمون کرد که بالاخره روسیه هم سقوط بشار اسد را پذیرفته است .

لازم به ذکر است که روز پنج  شنبه شبکه خبری «راشا تودی» با انتشار یافتن گزارشی در این رابطه، به نقل از «میخائیل باگدانف»، معاون وزیر خارجه روسیه نوشته: «ما باید با حقایق روبرو شویم. روند کنونی نشانگر این است که دولت سوریه به طور پیوسته کنترل بخش رو به گسترشی از قلمرو خود را از دست می دهد. پیروزی مخالفان بعید نیست».

اما روز جمعه سرگئی لاوروف اعلام کرد که این دیپلمات روسی در روزهای اخیر مصاحبه یا گفتگویی در این زمینه با کسی یا رسانه ای انجام نداده است .
 
اظهارات روز قبل این مقام روسی و تکذیب امروز آن توسط وزیر خارجه در حالی است که در پی برگزاری کنفرانس موسوم به «دوستان سوریه» در مراکش که طی آن کشورهای شرکت کننده، ائتلاف مخالفین سوری را به عنوان نماینده مردم این کشور به رسمیت شناختند، علاوه بر باگدانف، شماری دیگر از مقامات روس نیز نسبت به بدتر شدن وضعیت در سوریه اظهار نگرانی کرده اند.

«آلکسی پوشکوف»، رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه می گوید: «شناسایی نیروهای مخالف سوریه به عنوان قدرت مشروع در این کشور، هرگونه امید به یافتن راه حل سیاسی را از میان برد. تنها گزینه در حال حاضر، جنگ است».

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز در این رابطه گفته: «اکنون که ائتلاف مخالفین به عنوان تنها نماینده قانونی به رسمیت شناخته شده، به نظر می رسد ایالات متحده تصمیم گرفته تنها بر روی پیروزی مسلحانه این ائتلاف شرط بندی کند».

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.