روس‌ها وارد جنگ آمریکا با سوریه نخواهند شد

فلاحت پیشه: روسیه موشک‌های اس ۳۰۰ را از سوریه دریغ می‌کند

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم در تشریح رویکرد روس‌ها در صورت جنگ آمریکا با سوریه، افزود: روس‌های هرگز وارد فاز عملیاتی نمی‌شوند.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت در تشریح رویکرد های روسیه به مسائل و تحولات داخلی سوریه گفت: بازی روسیه، بازی تعریف شده ای است و روس ها خط قرمزی برای خود تعریف کرده اند و آن عدم چالش جنگ سردی با آمریکا است به این معنی که روسیه به شدت مراقب عدم احیای چالش های دوران جنگ سرد است.

نماینده مردم غرب و دالاهو در مجلس هشتم در ادامه این مطلب افزود: روسیه سعی می کند حداکثر استفاده را نیز از طرفین یک مسئله ببرد.

فلاحت پیشه افزود:تنها دغدغه روس ها این است که احساس می کنند سوریه و بعضی از کشورها مثل ایران خاکریز برای این کشور می باشند و اگر این خاکریزها زودتر فتح شوند امکان این که تهدیدهای غرب متوجه روسیه شود و امکان دیگری برای امتیاز دادن به روسیه فراهم نباشد و در آن زمان حتی چنین نوع بازی را نیز نمی توانند انجام دهند سبب نگرانی آن ها است.

وی ادامه داد: سعی آنها بیش تر وقت کشی است تا بتوانند منافع ملی خود را بگیرند.

فلاحت پیشه در ادامه اظهارات خود گفت:در شرایط کنونی موضوع عدم تحویل اس ۳۰۰  به سوریه نشان داد که روس ها یک نگاه راهبردی به بحران سوریه ندارند.

وی افزود:به یاد داریم که در سال ۲۰۰۳ میلادی یعنی زمانی که آمریکا حملات موشکی علیه عراق انجام داد و هواپیمای آمریکایی بغداد را بمباران کردند، در همان زمان از طرف کشورهای غربی بخاطر دادن موشک به صدام برای مقابله با حملات هوایی و موشکی به روسیه جدی داده شد.

فلاحت پیشه تاکید کرد: دیدیم که روس ها در پی این تذکر جدی، سعی در توجیه کارشان کرده و اعلام کردند که کمکی به عراق نکرده اند.

وی ادامه داد: امروز نیز مسئله سوریه به همین شکل است و من معتقدم در سوریه کسانی که دغدغه مقاومت دارند بیش از روسیه و چین در حال حمایت از مسئله سوریه می باشند .

فلاحت پیشه تاکید کرد: البته همین که  روسیه وچین اعلام کردند مانع از صدور قطعنامه شورای امنیت علیه سوریه خواهند شد مشروعیت اقدامات نظامی آمریکایی ها را زیر سوال  می برند .

وی ادامه داد: آنها می خواهند سیاست آمریکایی ها را که از سال ۱۹۹۱ میلادی بر مصادره سازمان های بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل به عنوان بازوی اجرایی سیاست های غربی قرار گرفته فلج کنند و مانع از این شوند که آمریکایی ها با استفاده از شورای امنیت کاری را صورت دهند.

فلاحت پیشه افزود: اگر عزمی در آمریکا و غرب مبنی بر اقدام یکجانبه علیه سوریه شکل گیرد، روس ها هرگز وارد فاز عملیاتی در این عزم نمی شوند. آنها امروز  موشک اس ۳۰۰ را نه تنها از سوریه بلکه از ایران نیز دریغ می کنند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.