روشن: مجیدی اشتباه کرد، کاپیتان اول و آخر جباری است

۱۳م دیماه ،

حسن روشن پیشکسوت استقلال در گفتگو با خبرنگار ورزشیممتازنیوز، اظهار داشت: خدا را شکر که استقلال سایپا را برد و با اختلاف صدر جدول را در اختیار گرفت. آرزوی ما و همه هواداران تیم همین بود که استقلال با اختلاف امتیاز صدرنشین لیگ شود که امروز این اتفاق افتاده است، اما دعوای ما سر این است که آقایان به پیشکسوت تیم احترام بگذارند و آکادمی را درست کنند.

وی افزود: نباید دلمان را به تیم بزرگسالان باشگاه خوش کنیم، بلکه باید باشگاه را درست کنیم تا به معنی واقعی یک باشگاه حرفه ای باشد. همه خوشحال می باشند که تیم نتیجه گرفته و صدرنشین لیگ است، اما ناراحتی ما این است که چرا استقلال به آکادمی اش رسیدگی نمی کند تا از تیم های پایه خودش تغذیه کند.

وی در ادامه گفت: خوشحالم که مجتبی جباری برگشته و خوشحال ترم که کاپیتان تیم است، چون حقش است که نفر اول باشد. کاپیتانی استقلال در هفته های قبل حاشیه های زیادی به وجود آورد، اما کاپیتانی سر و صدا ندارد بلکه به کسی می رسد که بیشتر از بقیه در تیم بوده و زحمت کشیده است.

فرهاد مجیدی در استقلال بود و کاپیتان تیم بود، اما اشتباه کرده و از استقلال رفت و حالا هم که برگشته، کاپیتان تیم جباری است. باید اینطوری باشد نه اینکه طرف وسط فصل تیم را رها کند و برود و پولش را بگیرد و حالا برگردد و دوباره کاپیتان شود.

وی افزود: البته شنیده ام که خود جباری هم گفته کاپیتان تیم مجیدی است، اما این ها تعارف است. به نظر من کاپیتانی استقلال حق جباری است و باید او بازوبند را ببندد. با بودن بازیکن زیاد در تیم، به هرحال اختلاف به وجود می آید و باید انتظار چنین اختلافاتی را داشت، چون همه بازیکنان استقلال خوب می باشند و پول زیادی هم گرفته اند و می خواهند بازی کنند یا کاپیتان باشند، اما چرا این اختلافات در فولاد یا تیم های دیگر نیست؟ چون در آن تیم ها همه چیز مشخص است.

وی در ادامه گفت: استقلال در حال حاضر بازیکنان زیادی دارد، اما بجز جباری چه کسی از آکادمی استقلال آمده است؟  امیرحسین صادقی هم در آکادمی استقلال بوده، اما از تیم جدا شد و حالا برگشته است. البته عوض کردن تیم اشکالی ندارد، چون فوتبال حرفه ای است و هر بازیکنی می تواند برای زندگی ورزشی خودش تصمیم بگیرد، اما مجتبی جباری در استقلال ثبات داشته و زحمات زیادی برای تیم کشیده است.  کاپیتان اول و آخر استقلال جباری است و نباید در این رابطه سر و صدا کنند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال اظهار داشت؛ انشاءاله استقلال در ادامه هم همین روند را داشته باشد. استقلال باید کارش را همینطور ادامه داده و قهرمان شود، اما بحث من بر سر آکادمی است و آکادمی استقلال باید سالم سازی شود. الان اصغر حاجیلو در آکادمی باشگاه لولو سر خرمن است، چون آقایان ۲ نفر پولدار را به آکادمی آورده اند. حالا چه زمانی بچه های خودشان را روی نیمکت استقلال بگذارند، نمی دانم. ما هم منتظریم تا اگر این اتفاق افتاد و بچه های این آدم های پولدار روی نیمکت استقلال نشستند، می دانیم با آنها چکار کنیم، چون هرکسی که حقش است باید در استقلال بازی کند، نه اینکه هرکسی پدرش پولدار است، روی نیمکت استقلال باشد.

وی افزود: علی کفاشیان گفته که AFC قول میزبانی جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ را به ما داده است. ما اول باید به فوتبال مان برسیم و پایه و اساس فوتبال کشورمان را درست کنیم و بعد دنبال میزبانی جام ملت های آسیا باشیم. یعنی همه چیزمان درست است و فقط میزبانی مان در جام ملت های آسیا کم است؟  اگر زیربنای فوتبال ایران را درست کنیم، خود AFC دنبال ما می آید، نه اینکه التماس کنیم تا به ما میزبانی بدهند.

وی در ادامه گفت: کفاشیان به جای اینکه دنبال استعفا دادن باشد، بیاید چند سال فوتبال را تعطیل کند و از پایه کار را درست کند.  کره جنوبی در سال ۱۹۹۶ در جام ملت های آسیا ۶ گل از ما خورد. آنها چند سال فوتبالشان را تعطیل کردند و دنبال سازندگی و زیرساخت ها و پایه و اساس فوتبال شان را درست کردند و چند سال در هیچ تورنمنتی شرکت نکردند تا اینکه در سال ۲۰۰۲ در جام جهانی چهارم شدند و امسال هم تیم المپیک آنها به نیمه نهایی المپیک لندن رسید.  اگر اصولی کار کنیم، AFC از خدا می خواهد به ما میزبانی بدهد، نه اینکه با این وضعیت جلو برویم و التماس کنیم تا به ما میزبانی بدهند.

پیشکسوت تیم استقلال اظهار داشت؛ کفاشیان می گوید AFC به ما قول قهرمانی داده، حالا کو تا سال ۲۰۱۹ و تا آن زمان کی مرده و کی زنده است؟ کفاشیان همه حرفهایش اینطوری است. اما اگر برنامه ریزی داشته باشیم، می توانیم برای میزبانی جام ملت ها در سال ۲۰۱۹ امیدوار باشیم.  قطر ۲۰ سال است که برنامه ریزی و تلاش کرده تا میزبانی جام جهانی را به دست آورد و خم رنگرزی نیست که همینطوری به ما میزبانی بدهند.  نظر من این است که تا آکادمی در فوتبال ما درست نشود، فایده ای ندارد و هیچ چزی درست نمی شود.

وی افزود: ما نمی توانیم میزبان جام ملت های آسیا باشیم. در کدام زمین می خواهیم میزبان این بازیها باشیم؟ برای برگزاری جام ملت های آسیا باید زمین تمرین و استادیوم های استاندارد و هتل های ۵ ستاره داشته باشیم و بعد دنبال میزبانی چنین تورنمنت بزرگی باشیم. الان فقط یک استادیوم آزادی را داریم که استاندارد است و برای برگزاری جام ملت های آسیا باید چندین استادیوم استاندارد داشته باشیم.

وی افزود: کفاشیان میزبانی نوجوانان آسیا را مثال زده و به استناد آن می گوید که می توانیم میزبان جام ملت های آسیا هم باشیم. اگر می خواهند جام ملت های آسیا را هم مثل نوجوانان آسیا برگزار کنند، اشکالی ندارد و می توانند میزبانی را بگیرند، اما میزبانی یعنی ۸۰ درصد باید میزبان قهرمان شود، یعنی از همه لحاظ باید آماده باشیم.  بازیهای نوجوانان آسیا در حالی در تهران برگزار شد که خود ایرانی ها هم خبر نداشتند تا بازیها را در استادیوم نگاه کنند.
وی در ادامه گفت: عدم حضور بانوان در استادیوم ها هم یکی از معضلات ما برای گرفتن میزبانی جام ملت های آسیا است.  به نظر من، اگر اجازه بدهند خانم ها وارد استادیوم ها بشوند، وضعیت فوتبال ما بهتر می شود، چون مردم جلوی بانوان فحش نمی دادند و محیط ورزشگاه ها سالم تر می شود، به همین دلیل باید اجازه ورود بانوان به ورزشگاه ها را بدهند.

روشن در پایان گفت؛ به لحاظ مدیریت و برنامه ریزی ممکن است بتوانیم جام ملت های آسیا را برگزار کنیم، اما باید اول خودمان را بسازیم. جام گذاشتن که کاری ندارد، اما وقتی میزبانی جام جهانی یا جام ملت های آسیا می شوید، می خواهید مملکت خودتان را مطرح کنید. وقتی میزبانی یک تورنمنت را می گیریم، باید آنقدر خوب عمل کنیم که خودمان و مملکتمان را به دنیا نشان بدهیم، چرا که فقط بحث فوتبال نیست، بلکه صحبت از فرهنگ و منش ایرانی است./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.