روشی جالب برای تشخیص سرطان معده

۱۸فروردین۱۳،
ممتاز نیوز : پژوهشگران بر اساس نتایج آزمایشهای اخیر خود موفق شدند به‌روشی ساده‌تر و سریعتر، با انجام دادن یک تست تنفسی تازه، سرطان معده را تشخیص دهند.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت ،تست تنفسی می‌تواند جایگزین مناسبی برای روش تهاجمی و هزینه‌بر آندوسکوپی باشد که با فرستادن یک لوله طولانی انعطاف‌پذیر در دستگاه گوارش و بررسی وضعیت معده انجام می‌شود. در این تست تنفسی تازه، از حسگرهایی برای تشخیص ذرات بسیار کوچک مواد شیمیایی در بازدم اشخاص استفاده می‌شود که از تومورهای سرطانی نشئت می‌گیرند.

گروهی از دانشمندان چینی به‌همراه دستیارانشان در مطالعات خود دریافتند که این تست تنفسی می‌تواند یکی از روشهای درمانی مناسب برای تمیز سرطان معده از دیگر دردهای ناحیه شکمی باشد. در این تست، از چندین حسگر برای تشخیص ذرات کوچک شیمیایی در بازدم اشخاص استفاده می‌شود که می‌تواند ابتلای فرد را به سرطان، در مراحل اولیه نشان دهد.

این متخصصان اظهار داشتند: سالانه حدود ۷۰۰۰ تَن در انگلیس به سرطان معده مبتلا می‌شوند که در بیشتر آنان، بیماری در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شود.

گفتنی است در روشهای فعلی، پزشکان با نمونه‌برداری از بافت معده، از طریق فرستادن یک دوربین بسیار کوچک به داخل معده، سرطان معده را تشخیص می‌دهند؛ اما در این آزمایش تازه، پزشکان با بررسی مواد شیمیایی خاص در بازدم بیماران مبتلا به این سرطان، توانسته‌اند این بیماری را تشخیص دهند. این مواد شیمیایی فقط در بازدم بیماران مبتلا به سرطان معده یافت می‌شود.

این متخصصان در حال بررسیهای بیشتری می باشند تا صحت یافته‌هایشان را ثابت کنند.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.