روشی کاملاً جدید برای تولید ارزان و ایمن مواد دارویی

تقریباً ۶۰ درصد داروها حاوی ترکیبات حلقه نیتروژن هستند که از یک سری اتم‌های کربن به هم متصل شده، تشکیل شده‌اند تا یک حلقه کامل با یک اتم نیتروژن بین آنها ایجاد کنند. افزودن گروه‌های عملکردی به این ترکیبات امکان سنتز کشف داروی جدید را فراهم می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، دشواری چنین ترکیبی به شکل حلقه و نوع گروه‌های عملکردی بستگی دارد. ایندولوپیران در سال‌های اخیر توجه بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کرده است.

این ترکیب اثرات ضدسرطانی و ضد التهابی دارد. با این حال ساختار این ترکیب کاملاً چالش برانگیز است. در حال حاضر روش مناسبی برای سنتز این روش وجود ندارد زیرا سنتز ایندولوپیران به یک پایه و یک کاتالیزور فلزی نیاز دارد و این فقط در دماهای بالا اتفاق می‌افتد.

دانشمندان به طور مداوم در جستجوی ترکیبات فعال بیولوژیکی جدید برای کشف داروهای جدید هستند. علاوه بر این یافتن یک روش مصنوعی ساده و اصلی برای تولید آنها نیز ضروری است. حال دانشمندان موسسه ملی علوم و فناوری اولسان از یک روش مصنوعی سازگار با محیط زیست و کم هزینه برای تولید ترکیبات شیمیایی که دارای پتانسیل دارویی هستند خبر داده‌اند.

آنها با استفاده از برق، یک روش مصنوعی جدید برای تولید ایندولوپیران ایجاد کرده‌اند. دانشمندان خاطرنشان کردند که روش جدید مصنوعی ایمن تر ، اقتصادی تر و سازگار با محیط زیست است.

در این روش از اکسیژن موجود در جو به عنوان یک پیش پایه در دمای اتاق و از یدید به عنوان کاتالیزور به جای فلزات استفاده می‌شود. استفاده از حالت ولتاژ ثابت برای حفظ ولتاژ مداوم، آسیب گروه عملکردی ناشی از ولتاژ بالا را برطرف می‌کند.

دانشمندان با جفت سازی ایندول‌ها با ترکیبات متیلن فعال(AMC) از طریق واکنش در آند یا کاتد الکترود، ایندولوپیران را سنتز کردند. دانشمندان همچنین برای درک مکانیسم واکنش و اصول تشکیل ایندولوپیران، محاسبات نظریه تابعی چگالی(DFT) را انجام دادند. این مطالعه نشان می‌دهد که ید و اکسیژن در الکترودها(کاتد و آند) اکسید یا کاهش می‌یابد تا رادیکال‌های ید و رادیکال‌های سوپراکسید تولید شود و این به تشکیل سوپراکسید به عنوان پایه منجر می‌شود.

محققان این مطالعه گفتند: با استفاده از این روش مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست امکان ایجاد فرآیندی برای تولید مواد زیست فعال در مقادیر زیاد وجود دارد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.