روش‌های درمانی تحریک مغزی؛ ۴۹۰۰تومان

ایبنا نوشت: ساناز خمامی، یکی از مترجمان کتاب «روش‌های درمانی تحریک مغزی برای متخصصان»، سادگی متن اصلی این کتاب را از ویژگی‌های قابل‌توجه آن دانست و توضیح داد: گرچه نویسندگان این کتاب از مهم‌ترین متخصصان و صاحب‌نظران این حوزه اند و آثار متعدد علمی با متنی سنگین را منتشر کرده‌اند اما در نگارش این کتاب به سادگی متن توجه زیادی کرده‌اند و به همین دلیل این اثر برای کسانی که برای نخستین بار می‌خواهند با روش‌های درمانی تحریک مغزی آشنا شوند، بسیار مناسب است.

وی بر تازگی مطالب ارایه شده در این کتاب تاکید کرد و گفت: بخش کمی از مطالب این اثر در کتاب روانشناسی «کاپلان» معرفی شده اما اغلب توضیحات موجود در منابع گوناگون، پراکنده و همراه با تردیدهای بسیار بوده ولی این کتاب، روش‌های تحریک مغزی را به طور کامل معرفی می‌کند و تاریخچه‌ای از آن‌ها را ارایه می‌دهد.

خمامی با توضیح این که روش‌های تهاجمی، روش‌هایی اند که به عمل جراحی نیاز دارند، ادامه داد: در این کتاب روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی معرفی و علاوه بر ارایه مبانی کار، کاربردهای بالینی و نقاط مثبت و همچنین عوارض روش‌های مختلف تشریح می‌شوند.

وی درباره میزان آشنایی پزشکان ایرانی با روش‌های جدید تحریک مغزی گفت: روش ECT درمان رایجی در جهان محسوب می‌شود که از سال‌ها قبل مورد استفاده قرار گرفته است. روش دیگری هم با عنوان TMS (تحریک مغناطیسی از روی جمجمه) مطرح شده که تقریبا روش جدیدی است و البته در برخی شهرهای ایران مانند تهران، اصفهان، شیراز و مشهد اجرا می‌شود.

«روش‌های درمانی تحریک مغزی برای متخصصان» اثر ادموند هیگینز و مارک جورج با ترجمه مشترک رضا رستمی، آرمان بردبار و ساناز خمامی از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است. این کتاب در ۱۹۲ صفحه، با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و به بهای چهار هزار و ۹۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.