روش‌های پرهیز از مصرف مواد مخدر در دانشگاه

۲۹فروردین۱۳،
ممتاز نیوز: روش‌های پرهیز از مصرف مواد مخدر در دانشگاهروش‌های پرهیز از مصرف مواد مخدر در دانشگاه

دکتر ویندی مک للان ۱۶ سال است در رشته سلامت روان و وابستگی شیمیایی فعالیت می کند و مقالات اش در مجلات مدیکال نیوز تودی، مدیکال دیسکاوری و … منتشر می گردد. او همچنین علاقه بسیاری به مباحث بهداشت روان و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، ارتباط جنسی نا ایمن، خشونت، بیماری ایدز و … در پردیس های دانشگاهی و کالج ها دارد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، او با معرفی چهار تکنیک پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و الکل در نشریه مرکز ملی مصرف و اعتیاد به مواد مخدر دانشگاه کلمبیا کمک بسیاری به پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و الکل دانشجویان کرده است.

تکنیک های پیشگیری از اعتیاد

قدم اول: تحقیق

فرهنگ مصرف مواد مخدر در کالج ها و دانشگاه ها یکی از مواردی است که شما را به فکر فرو می برد. در این باره تحقیق کنید و نتایج بررسی های تان را دربارهٔ بدل شدن مصرف مواد مخدر و الکل به امری عادی را در اختیار دانشجویان و اساتید قرار دهید. بعضی از کالج ها به داشتن محیط آزاد مشهورند. اگر شما در این کالج ها تحصیل می کنید، باید برای پرهیز از مصرف مواد مخدر و الکل  تلاش کنید.

قدم دوم: مهارت های تمدد اعصاب

مهارت های تمدد اعصاب می توانند نقش بسیاری در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و الکل داشته باشند. تلاش برای کسب نمرات بالا و آشنایی با دانشجویان تازه می تواند اضطراب آور باشد. بعضی اوقات، اشخاص، برای کاستن اضطراب شان مخدر مصرف می کنند و الکل می نوشند. تکنیک های تنفس، تمدد اعصاب، یوگا، راهنمای تصویر سازی ذهنی و … می توانند به خواب راحت، پیشگیری از بروز دلشوره و اضطراب و اعتیاد به مواد مخدر کمک کنند.

قدم سوم: فعالیت های تفریحی

پرداختن به کار مورد علاقه می تواند کمک بسیاری به شما بکند. این کار می تواند مانع بروز اضطراب شود و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. نتایج بررسی های متعدد نشان داده اشخاصی که به کارهای مورد علاقه شان می پردازند بسیار کمتر از اشخاصی که چنین نیستند به مواد مخدر و الکل رو می آورند.

قدم چهارم: گسترش مهارت های مقابله با فشار همسالان

در کالج، شما با اشخاص تازه آشنا و دوست می شوید. روش های ایجاد حد و مرز و مقابله با فشار دوستان در کوتاه مدت دشوار است، اما به شما کمک می کند تا از اعتیاد به مواد مخدر پیشگیری کنید.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.