روش تازه برای نجات تلفن‌های همراه خیس شده ارایه شد

۳۱فروردین۱۳،

 

‌پس از آنکه یک دستگاه تلفن‌همراه خیس می‌شود، بزرگترین اشتباه کاربران این است که آن را روشن می‌کنند تا دریابند که گوشی‌شان سالم است یا خیر؛ در صورتی که این عمل اشتباه است.
 
 
هر ساله میلیون‌ها تلفن‌همراه در سراسر جهان به‌علت آب‌خوردگی و خیس شدن از کار می‌افتند، در این اتفاق رطوبت به سیستم داخلی تلفن‌همراه نفوذ می‌کند و مدارهای داخلی آن را از کار می‌اندازد.
 
کارشناسان می‌گویند که عوض کردن یک گوشی آب‌خورده به‌طور میانگین ۴۰۰ دلار هزینه دارد و بر این اساس باید توجه داشت که آیا برای نجات جان یک گوشی آب‌خورده راهی وجود دارد؟
 
به گزارش فارس به نقل از یاهو، پیش‌ از این مرسوم بود گوشی هوشمندی که خیس شده است داخل ظرف حاوی برنج خام قرار گیرد که تجربه کارشناسان نشان داد این روش برای نجات گوشی‌های هوشمند بلک‌بری و بعضی مدل‌های اندرویدی مفید بوده است و البته نتوانسته جان آیفون خیس شده را نجات دهد.
 
اما به‌ تازگی روشی ارایه شده است که صاحبان آن ادعا می‌کنند ۱۰۰ درصد جان انواع گوشی‌های هوشمند خیس شده را نجات می‌دهد؛ برای مشخص شدن میزان اثر بخشی این روش یکی از کارشناسان یک دستگاه گوشی هوشمند آیفون ۴ را به مدت ۲۰ ثانیه داخل آب قرار داد و آن را به‌طور کامل داخل آب غوطه‌ور کرد، به‌طور که حباب‌های آب داخل آن جمع شده بود.
 
سپس این گوشی هوشمند کیت مخصوص Dry-All Smartphone Recovery مورد استفاده قرار گرفت و دستورالعمل آن به‌دقت دنبال شد در این دستورالعمل نوشته شده بود که ابتدا تلفن‌همراه خود را خاموش کنید، یک حوله خشک بردارید، سیستم Dry-All را به همراه تلفن‌همراه خود برای ۲۴ ساعت روی آن قرار دهید.
 
کارشناسان می‌گویند پس از آنکه یک دستگاه تلفن‌همراه خیس می‌شود، بزرگترین اشتباه کاربران این است که آن را روشن می‌کنند تا دریابند که گوشی‌شان سالم است یا خیر. این کار می‌تواند سبب شود که تلفن‌همراه شما بسوزد یا اینکه مدارهای داخلی از بین بروند.
 
اگر تلفن‌همراه در حالت آماده‌باش به‌سر می‌برد و گوشی شما روشن و نمایشگر شما خاموش است و مثل همیشه در جیب شما به‌سر می‌برد، هیچ اقدامی غیرمعمولی انجام ندهید و در اولین فرصت کلید خاموش کردن را فشار دهید.
 
کیت هوشمند Dry-All که گفته می‌شود ۱۰۰ درصد جان تلفن‌های همراه خیس شده را نشان می‌دهد در دو مدل ساخته شده است؛ مدل یک‌بار مصرف آن هم‌اکنون با قیمت ۱۱ دلار فروخته می‌شود و مدل ویژه آن با قابلیت ۵ بار استفاده کردن به قیمت ۵۰ دلار به فروش می‌رسد.
 
برای ملاحظه ویدئوی تست این محصول اینجا را کلیک کنید.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.