چگونه شارژرهای تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم؟

 

 

1
1
1

 

تقسیم بندی شارژر‌ها در بازار

به بازار تلفن های همراه که بروید، فروشندگان چندین نوع مختلف از شارژر را به شما معرفی خواهند کرد، پیش از آنکه به شما بگوییم که چگونه اصل یا فرع شارژر ها را تشخیص دهید،‌خوب است با این دسته بندی آشنا شوید.

“شارژر کپی” : این نوع از شارژر ها مدارات محافظ ضعیفی دارند، در بعضی موارد این نوع از شارژر منجر به خاموشی کامل دستگاه نیز شده است، توصیه می شود در صورتی که فروشنده این نوع شارژر را به شما پیشنهاد داد خریداری نکنید.
شارژر “های کپی”:
این نوع شارژر به دلیل داشتن قیمت مناسب و کارایی بهتر نسبت به “شارژر کپی” بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
“شارژر های اورجینال” : این نوع شارژر ها گرانتر از “های کپی” هستند و توصیه ی دریچه استفاده از این نوع شارژر برای تلفن همراه شماست، به خاطر داشته باشید پرداخت هزینه ی بیشتر برای خرید این نوع از شارژر باعث ضرر کردن شما نمی شود، حتی تلفن همراه شما چندان گران نباشد.

تشخیص شارژر های اصل از تقلبی

یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود، حالت فیزیکی شارژر هاست، ظرافت در ساخت قاب شارژر، خوانا و دقیق بودن مطالب روی آن، لازم است بدانید که قاب شارژر های اصل براق است نه مات، شارژر های اورجینال بسیار سریعتر از شارژر های تقلبی قادر به پر کردن باطری دستگاه است (تفاوت زمانی بین این دو نوع از شارژر ها حداقل ۳ ساعت است)

اگر در هنگام شارژر تلفن های هوشمند (سونی و یا سامسونگ) با صفحه ی لمسی آنها کار کنید خواهید دید که صفحه لمسی برخی از این گوشی ها دارای حالت نرمال خود نیستند برای مثال اگر قصد بازکردن یک برنامه را دارید، برنامه ی کناری باز خواهد شد، در این حالت با اطمینان می توان گفت از یک شارژر غیر اصل استفاده می کنید.

و در آخر یک توصیه

چون شارژر های تقلبی عمر باطری را به صورت محسوس پایین می آورند، پیشنهاد می کنیم در هیچ زمانی با شارژر های تقلبی و یا شارژر هایی که تغذیه ی خود را از خودرو تامین می کنند، گوشی خود را شارژر نکنید، مخصوصا باطری های گوشی های هوشمند که لیتیومی هستند.

باز نشر: www.momtaznews.com |سایت ممتاز نیوز | اخبار ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.