روش درمان بیماری میگرن

۲۸ آبان ،

کم بودن منیزیم در بدن منجر به تشدید حملات میگرنی می گردد.

دکتر حمید رضا دادبخش، متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: میگرن یک سردرد تنش دار است.بیشتر کسانی که به میگرن دچار می شوند حمله هایی پی در پی سردرد برای مدت چندین سال می باشد.

دادبخش اظهار داشت: میزان کم منیزیم در بدن منجر به تشدید حملات میگرنی شدیدی خواهد داشت و مواد خوراکی همچون لوبیای سیاه، کلم بروکلی، بادام زمینی منیزیم کافی را جهت جلوگیری از بروز میگرن تامین می کنند.

دادبخش گفت: میگرن کلاسیک عموما یک سردرد یک طرفه می باشد و به صورت ضربان دار اتفاق می افتد. پیش از سردرد بیمار دچار تغییرات بینایی می گردد که به صورت توهمات جرقه ای بینایی می باشند که در اصطلاح به آن اورا می گویند.

دادبخش افزود: عوامل افزایش دهنده بیماری میگرن عبارتند از: استرس، سابقه ی خانوادگی میگرن، سیگار  کشیدن، کمبود خواب.

وی افزود: داروهایی از جمله ارگوتامین سی و سوماتریپتان می باشند که می توان آنها را به صورت قرص، آمپول، اسپری بینی استفاده کرد.

دادبخش خاطر نشان کرد: اما این داروها سبب تنگ شدن عروق خونی، تهوع، سرگیجه، درد عضلانی و طعم بد دهان می گردد.

دکتر دادبخش تصریح کرد: به جز روش دارو درمانی روش طب سوزنی هم وجود دارد که بیماران میگرنی را از سردردهای طولانی نجات دهد.در این طب سوزن های باریک را در نقاط خاصی از بدن برای تعامل و جریان انرژی قرار می دهند.

وی گفت: طب سوزنی در مغز اثر می گذارد و سبب آزاد شدن مواد شیمیایی در مغز می گردد که این مواد بر درد تاثیر بسزایی دارد.

 در پایان دادبخش اظهار داشت: سردردهای میگرنی می تواند نشانگر خطر بروز سکته مغزی و بیماری قلبی و لخته شدن خون در سر باشد.

داروهای پیشگیری کننده میگرن عبارتند از: تیمولول، توپیدامات، این داروها برای درمان فشار خون بالا و یا جلوگیری از تشنج نیز به کار می رود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.