روش قابل توجه ژنرال پترائوس برای ارسال پیام

۲۷ آبان ،

پترائوس از یک روش قابل توجه مورد استفاده سازمان القاعده برای تبادل پیام استفاده می‌کرد

فاوانیوز:
در یکی از پست‌های پیشی یک پزشک برایتان در مورد رسوایی ژنرال پترائوس -رئیس از کار برکنار شده CIA- نوشتم. همان طور که خواندید پترائوس بعد از افشای رابطه‌ خارج از محدوده ازدواجش با نویسنده بیوگرافی‌اش -پائولا برادول- و اینکه این زن به جی‌میل او دسترسی داشته است، از کار برکنار شد.

به گزارش تفسیری فاوانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی یک پزشک، اما سؤالی که در ذهن ما ایجاد شده بود این بود که چگونه فردی که در رأس سازمان امنیتی مهمی مثل CIA بود، چین سهل‌انگاری‌ای را انجام داده بود؟ آیا خانم برادول بدون اطلاع پترائوس، از رابطه خود سوء استفاده کرده و برای کنجکاوی یا مقاصدی دیگر به جی‌میل او دسترسی پیدا کرده بوئ؟ چرا پترائوس از روش امنیتی ورود دو مرحله‌ای به جی‌میل استفاده نمی‌کرد؟

همه اینها سبب شد که تصور کنیم که پترائوس در کاربری اینترنت و مسائل امنیتی، فردی کم‌هوش است، اما واقعیت این است که اتفاقا او و برادول از روشی قابل توجه برای ارتباط ایمیلی با هم استفاده می‌کردند، این روش را البته پترائوس از تروریست‌ها یاد گرفته بود!

روش کار این بود که این دو، یک اکانت جی‌میل مشترک برای تبادل ایمیل با هم استفاده می‌کردند، آنها عملا ایمیلی ارسال نمی‌کردند، بلکه هر وقت می‌خواستند پیامی به طرف مقابل بفرستند، ایمیل می‌نوشتند و آن را به صورت پیش‌نویس یا draft ذخیره می‌کردند یا پیام را در یک پوشه دراپ‌باکس می‌نهادند. از آنجا که طرف دیگر هم به اکانت مشترک دسترسی داشت، می‌توانست با رفتن به قسمت ایمیل‌های پیش‌نویس به راحتی پیام دیگری را بخواند.

حالا چرا این دو به جای اینکه دو اکانت و ارسال روتین ایمیل استفاده نمی‌کردند؟

مشخص است! چون فرستادن ایمیل بین دو اکانت، عملا یک رد الکترونیک، مثل آی‌پی مورد استفاده به جای می‌گذارد.

تروریست‌های القاعده مدتهاست که از این روش استفاده می‌کنند، به این ترتیب اطلاعات بدون اینکه ایمیل قابل ردیابی‌های تشخیص داده شود، مبادله می‌شوند. این روش البته چیزی نیست که تازگی داشته باشد و یا FBI کاملا قادر به ردیابی آن نباشد.

خب، اینها وجه تکنولوژیک مسائل می باشند، در مورد وجه سیاسی و واقعیت مسئله، ما به جز حدس و گمان و شایعه، اطلاعات روشن دیگری نداریم.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.