روش هایی احمقانه برای مردن!

۱۳خردادماه،

در ماه  قبل، اپلیکیشنی در iTunesبرای سیستم‌عامل iOSعرضه شد که نام آن Dumb Ways to Dieمی باشد و بازی ای دو بعدی است که شخصیت هایش، بر اساس شخصیت های موجود دریک موزیک ویدئو انیمیشنی تبلیغاتی، ساخته و پرداخته شده اند. این بازی از مراحل کوتاهی تشکیل شده که در آنها، شما باید در مدت زمان کوتاهی جان شخصیتی که در آن مرحله حضور دارد را نجات دهید.خیلی جالب است که اتفافات ناگوار داخل بازی دقیقا با اتفاقات داخل موزیک ویدئوی عرضه شده به شبکه‌های اجتماعی ، یکسان می باشند.در خود بازی هم شما می توانید از طریق منو اصلی، آن موزیک ویدئو را تماشا کنید.

این بازی دارای بیست و یک ماموریت کوچک می‌باشد که به صورت متوالی نمایان می شوند و پس از هر مرحله که پشت سر می‌گذارید، به شما صد امتیاز تعلق می‌گیرد.شما دارای سه فرصت اضافی برای ادامه بازی میباشید و در صورت از دست دادن آنها باید دوباره از نو آغاز کنید.

در حقیقت Dumb Ways to Die،یک کمپین اطلاع رسانی عمومی می باشد که از ماه نوامبر سال ٢٠١٢ با هدف ارتقا امنیت ریل های قطار و مترو، فعالیتش را در ملبورن استرالیا آغاز کرده و تا به امروز توانسته  با استفاده از رسانه های اجتماعی  نتایج مثبتی را بدست آورد.در حقیقت این کمپین مخاطبانش، کسانی می باشند که به هیچ وجه، به مسائل ایمنی توجه نمی کنند.

این کمپین توسط آژانس تبلیغاتی McCannشروع به کار کرد.آنها به جای اینکه یک آگهی تلویزیونی بسازند، یک انیمیشن کوتاه که بیشتر شبیه به یک موزیک ویدئو است را درست کرده و در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. این موزیک ویدئوی انیمیشنی،مرگ ناگهانی و به نوعی احمقانه موجوداتی بامزه و خندانی را نشان می دهد که از روی بی احتیاطی صورت می‌گیرد و در اصل بیننده شاهد یک کمدی تلخ است. پس از سپری شدن دو هفته از عرضه این موزیک ویدئو در رسانه های اجتماعی، McCannاعلام کرد که این ویدئو ارزش رسانه های اجتماعی را پنجاه  میلیون دلار افزایش داده و بیش از هفتصد داستان رسانه ای در این باره ساخته شده است.

این موضوع، نشان دهنده تاثیر روز افزون رسانه های اجتماعی روی اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و غیره است.در حقیقت این آژانس تبلیغاتی توانسته با یک ویدئو و یک اپلیکیشن روشی تازه، برای فرهنگ سازی را آغاز کند و با توجه به نتایج ارائه شده توسط McCann، می‌توان گفت فرهنگ سازی در رسانه های اجتماعی می تواند تاثیر بیشتری نسبت به رسانه های تصویری و شنیداری ایجاد کند.امیدوارم که توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان کشور ما هم بتوانند علاوه بر ساخت نرم‌افزار‌های خرید کارت‌شارژ، برای گوشی‌های هوشمند برنامه‌هایی  بسازند که از آنها بتوان در جهت افزایش سطح فرهنگی جامعه استفاده کرد.

وب‌سایت رسمی Dumb Ways to Die

لینک موزیک ویدئو

لینک دانلود بازی در iTunes

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آی کلاب
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.