روش های تازه برای گریز از بی خوابی شبانه

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،
ممتاز نیوز :  بی خوابی شبانه، عارضه ای است که این روزها بسیاری از اشخاص ساکن در شهرهای بزرگ و آلوده به آن دچارند و از آن رنج می برند. داشتن فکری فعال و درگیر، یکی از دلایل اصلی این عارضه است اما دلایل متعدد دیگری هم برای آن ذکر می گردد.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از برترین ها ؛ به عنوان نمونه ممکن است شخص بیدار بماند و به مشکلات شخصی مانند مشکلات ایجاد شده در محل کار، یا مشاجرات با دوستان صمیمی فکر کند. قدیمی ها برای خسته نمودن ذهن و راحت تر خوابیدن، روش به ظاهر ساده شمردن گوسفندهای یک گله را عملی می نمودند که برای آرام نمودن یک ذهن پرمشغله و فعال در نیمه شب، روشی به ظاهر مناسب است اما کار خسته نماینده ای مانند شمردن گوسفندان ممکن است خود به مشکلی دیگر تبدیل شود زیرا روانشناسان می گویند قوه تخیل، یک سیستم کمتر شناخته شده و پیچیده است که در بعضی اشخاص تمایلی به این امر نشان نمی دهد.

اینگونه اشخاص نیاز به تمرین بیشتری دارند تا بتوانند روی یک موضوع خاص و خسته نماینده تمرکز نمایند و در مسیر متوقف ساختن ذهن از تحرکات شبانه موفق شوند.

روش های تازه چه می گویند؟

روانشناسان فکر نمودن در مورد عضوی در بدن که از نظر فاصله از مغز دور باشد را موثر می دانند. آنها انگشت کوچک پای چپ را به این منظور مناسب ارزیابی می نمایند.شخص بی خواب تلاش خواهد نمود که تنها درباره انگشت پای خود فکر کند و در صورتی که فکرش منحرف شد، باز هم روی انگشت پا متمرکز شود. همچنین شخص می تواند بدن خود را به آرامی شل کند و بعد از انگشت کوچک پا تا موهای سر خود را در نظر بیاورد و روی خصوصیات فیزیکی، رنگ و شکل هر یک از اندام خود تمرکز کند و به خلقت خود بیندیشد.

تصور موضوعات دیگر هم می تواند در از بین رفتن بی خوابی موثر باشد. به عنوان نمونه تصور دوچرخه سواری یا رانندگی در مسیر خاص از خانه تا محل کار با ذکر همهی جزئیات می تواند به فرد کمک کند در ذهن خود نگاهی به خانه ها، مغازه ها و درخت ها بیندازد و با انجام این کار بسیار خسته نماینده، هنوز به مقصد نرسیده بخوابد! زیرا یک انسان معمولی در نیمه شب، به ندرت می تواند بیش از محدوده صد متری ذهن خود مرور کند.

یک میلیارد برنده شوید

راهکار دیگر که روشی بسیار دوست داشتنی است اینکه فرد بی خواب تصور کند که یک جایزه میلیارد تومانی برنده شده و حالا باید روش های خرج نمودن آن را در ذهن خود مرور کند. سوال اینجاست که او چه چیزی می تواند بخرد و چه کارهایی می تواند بکند؟انجام کارهای خیریه، خرید یک اتومبیل شیک یا خانه ای رویایی، تصورات قابل توجهی است که هر یک از ما در چنین شرایطی خواهیم نمود و هنوز وارد چنین خانه رویایی نشده ایم که به احتمال بسیار خوابمان می برد. فرد بی خواب همچنین می تواند تلاش کند پیش از خوابیدن ذهن خود را آرام کند. خواندن کتاب یا روزنامه یا تلاش برای حل جدول کلمات متقاطع یا سودوکو، می تواند ذهن فرد را آرام و به خواب آرام او کمک کند.

چه بخوریم، چه نخوریم

پزشکان می گویند بهتر است پیش از خواب، شکلات، مواد خوراکی و نوشیدنی های شیرین نخورید تا بی خواب نشوید. آنها مصرف نان و شیر را برای داشتن یک خواب راحت پیشنهاد می نمایند و معتقدند مصرف مواد شیرین، می تواند آرامش خواب شبانه را برهم بزند و به فرد احساس بیماری را منتقل کند.البته ابتلا به دردهای مزمن هم چرخه خواب را بر هم می زند. اگر درد دارید، داروی خود را پیش از خواب مصرف نمایید و اگر ساعت خوردن داروی شما در نیمه شب است، یک لیوان آب به علاوه دارو را کنار تخت خود قرار دهید تا بدون روشن نمودن لامپ یا آنکه از جای خود بلند شوید، بتوانید دارو را مصرف نمایید.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.