روش های کلاه برداری اینترنتی

۱۶اردیبهشت،

علاوه بر روش های سنتی کلاه برداری که هنوز رایج می باشد کلاه برداری اینترنتی نیز در کشورمان رایج شده است که هفت روش از آن بسیار رایج گشته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، این روز ها پیشرفت تکنولوژی درهمه مشاغل وجود داشته و زندگی انسان را درگیر خود کرده است و بسیار از کار ها را آسان نموده است. یکی از مشاغلی که با تکنولوژی سهل و آسان شده است کلاه برداری می باشد. علاوه بر روش های سنتی کلاه برداری که هنوز رایج می باشد، کلاه برداری اینترنتی نیز در کشورمان رایج شده است که هفت روش ازآن را که رواج بیشتری دارد بر می شماریم.

روش اول کلاه برداری با داماد آنلاین می باشد. در این روش مجرمان طعمه های خود را در شبکه های اجتماعی شکار کرده و با دادن وعده ی ازدواج، اطلاعات شخصی کاربران را بدست آورده و با تحدید به اتشار این اطلاعات و عکس ها، از آنان اخاذی می کنند.

روش دوم برنده ی خیالی می باشد. در این روش، کلاه بردار با ارسال ایمیل یا تماس در شبکه های اجتماعی با سوژه هایش ،از برنده شدن آنها در قرعه کشی خبر می دهد، قرعه کشی هایی که بعضا با نام معتبر و گاهی مثل گرین کارت بسیار وسوسه کننده است. به این ترتیب او از قربانی های خود می خواهد برای هزینه پست پولی به حسابش بریزند. او پول گرفته و دیگر پاسخی نمی دهد.

روش سوم موسوم به روش نیجریه ای است. در این روش کلاه بردار خود را شاهزاده ی بخت برگشته ای معرفی می کند که می خواهد راه امنی را برای خارج کردن پول هایش از کشور بیابد. او با تماس های متعدد و گاه از طریق تلفن و فکس اعتماد قربانی را جلب کرده و با دادن وعده ای که اگر به وی کمک شود، این کمک را جبران می کند، بعد از اطمینان کلاه بردار از به دام افتادن طعمه از وی می خواهد برای انجام مقدمات کار مبلغی به او بدهد تا کارهای انتقال را بتواند انجام دهد. قربانیان این روش بسیار بسیار بوده و از ده ها تا هزاران دلار هم متضرر شده اند.

روش چهارم، قربانیان، جویندگان کاری می باشند که از کلاه برداران ایمیلی با عنوان درخواست کارمند دریافت می کنند. فریب خوردگان نیازمند شغل اطلاعات شخصی خود را اعم از کد ملی و شماره بیمه و شماره حساب و… را در فرم دریافتی نوشته و ارسال می کنند. کلاه برداران با دست یابی به این اطلاعات آغاز به کلاه برداری می کنند.

روش پنجم، خرید و فروش  کالای تقلبی می باشد. در این روش فروشنده با فروش کالای تقلبی به جای اصل آن کلاه مشتری را برداشته و به سبب اینکه جای معلومی ندارد قابل پیگیری نیست.

روش ششم کلاه برداری با بهانه فروش اجناس دست دوم می باشد. در این روش کلاه بردار عکس هایی از اجناس دست دوم مرغوب در پایگاه اینترنتی خود انداخته و با قیمت های بسیار مناسب طعمه ی خود را به دام می اندازد. و با دادن شماره حساب از قربانی می خواهد تا پول کالا و هزینه پست را کارت به کارت کرده و وقتی پول را در حساب خود می بیند، دیگر خردیدار را نمی شناسد.

روش هفتم کلاه برداری با ایمیل جعلی است. در این روش کلاه بردارن سراغ تاجر هایی می روند که بسیاری از کارهای خود را با اینترنت انجام می دهند. آنها با شناسایی طعمه های خود و دستیابی به اطلاعات تجارت آنها، برای قربانی خود ایمیلی شبیه به ایمیل شرکت های طرف تجارت قربانی فرستاده و بیان تغییر شماره حساب درخواست پول اجناس را کرده و با بیان اینکه هنگامی که پول را دریافت کنند، کالای مورد نظر را ارسال می کنند کلاه گشادی سر تاجر می گذارند.

شما هم اگر مبادلات مالی و یا امور اداری آنلاین انجام می دهید، حتما مراقب کلاهبرداران باشید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.