روغن زیتون هم چاق کننده است

یک کارشناس مسئول تغذیه و مدیر گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: روغن زیتون نیز حاوی انرژی زیادی است که در اثر مصرف بی رویه آن می تواند فرد را دچار اضافه وزن و چاقی کند.

به گزارش بی باک به نقل از مهر، یوسف نقیایی گفت: روغن زیتون یکی از روغن های بسیار مناسب به شمار می رود که مصرف آن از دیرباز در سلامت مخصوصا بیماری های قلبی و عروقی مفید و مورد توجه بوده است چرا که حاوی انواع اسیدهای چرب، اسیدهای چرب غیر اشباع، امگا۹ و امگا۶ است. همچنین موجب کاهش کلسترول بد خون می شود.

وی افزود: اسیدهای چرب غیر اشباع این چنین، در پیشگیری از بیماری قلبی و عروقی و تصلب شرایین یا سفت شدن عروق نقش پیشگیری کننده موثری دارند.

کارشناس مسوول تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در خصوص سایر خواص روغن زیتون گفت: این روغن تاثیر مفیدی در لطافت پوست و جذب چربی در بدن، تامین برخی آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب ضروری و کمک به رشد مغزی و حافظه در سنین مختلف دارد.

وی پیشگیری از برخی سرطانها از جمله سرطان روده بزرگ، پیشگیری و درمان یبوست و تامین و کمک به جذب ویتامین های محلول در چربی ها را نیز از دیگر خواص روغن زیتون عنوان کرد.

نقیایی در ادامه گفت: فراموش نکنیم که روغن زیتون نیز حاوی انرژی زیادی است که در اثر مصرف بی رویه آن می تواند فرد را دچار اضافه وزن و چاقی کند.

وی همچنین به هنگام خرید روغن زیتون به توجه به برچسب استاندارد و پروانه بهداشتی از وزارت بهداشت توصیه کرد.

مدیر گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد متذکرشد: روغن زیتون را به منظور سرخ کردن استفاده نشود چرا که در حرارت بالا سموم خطرناکی را تولید کرده و خود عامل بیماری می شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.