روغن های طبیعی برای شادابی پوست

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : پوست به مراقبت بسیاری نیاز دارد تا طراوت و شادابی آن حفظ شود. روغن های طبیعی خواص متعددی دارد که به شادابی پوست کمک می کند. با افزایش سن پوست دچار فرسودگی می گردد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ از این رو استفاده از روغن های طبیعی که به عمق پوست راه پیدا می کند بهترین راه مراقبت از پوست است. روغن هایی برای پوست مفید است که خوب جذب شود و به هیچ عنوان سبب گرفتگی منافذ پوست نشود. در این مطلب به چند روغن طبیعی مفید برای پوست اشاره شده است.

روغن بادام: برای مراقبت از پوست از این روغن استفاده می گردد. این روغن خاصیت مرطوب کنندگی بالا دارد و پوست را تغذیه می کند و به آسانی جذب پوست می گردد. همچنین روغن بادام خارش و خشکی پوست را نیز برطرف می کند.

روغن کرچک: این روغن سرشار از اسیدهای چرب است و به قدری سبک است که به راحتی جذب پوست می گردد و به عنوان مرطوب کننده عمل می کند.

روغن نارگیل: قرن هاست که از این روغن برای مو و پوست استفاده می گردد. قدرت نفوذ بسیاری دارد و سبب رشد مو می گردد. پوست صورت را نیز نرم می کند.

روغن جوجوبا: این روغن خواص ضدالتهابی دارد و کاملاً جذب پوست می گردد.

روغن چریش: خاصیت ضد باکتریایی دارد و یکی از بهترین روغن ها برای پوست به حساب می آید. این روغن ناراحتی های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و آکنه را درمان می کند.

روغن زیتون: این روغن رطوبت پوست را افزایش می دهد و سبب نرمی، شفافیت و جوانی پوست می گردد.

روغن دانه هسته انگور: این روغن به قدری سبک است که به آسانی جذب پوست می گردد.

روغن ریشه هویج: این روغن به ویژه برای پوستی که به سبب قرار گرفتن در معرض نور خورشید آسیب دیده مفید است، این روغن ناراحتی های التهابی را نیز درمان می کند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.