رولزرویس با «ریس» به بنتلی اخطار داد

۱۶م اسفند ،

رولزرویس با «ریس» به بنتلی اخطار داد

Bookmark and Share

رولزرویس با رونمایی از ریس (Wraith) در نمایشگاه ژنو، رقابتش با بنتلی را وارد مرحله‌ تازه‌ای کرد. ریس یک کوپه دو در براساس مدل گوست است که رولزرویس می‌گوید قوی‌ترین مدلی است که در تاریخ این کارخانه ساخته شده و با بنتلی جی‌تی کنتینانتال رقابت می‌کند. 

نام خودرو از یکی از مدل‌های کلاسیک رولزرویس گرفته شده که در سال ۱۹۳۸ ساخته شد. شباهت جلوی ماشین به مدل گوست حفظ شده و شیب آرام سقف به سمت عقب خودرو ظاهر خاصی به ماشین داده است. 

ماشین بر روی شاسی مدل گوست ساخته شده است. این همان شاسی است که ب ام و سری ۷ هم بر روی آن ساخته می‌شود. موتور ماشین دوازده سیلندر با حجم ۶.۶ لیتر و دو سیستم توربو است. این موتور هم از مدل گوست به امانت گرفته شده اما مهندسان رولزرویس با تغییراتی در آن قدرتش را از ۵۳۶ اسب بخار به ۶۲۴ اسب بخار افزایش داده‌اند. این موتور با جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ساخت زد اف در ۴.۶ ثانیه سرعت ماشین را از صفر به صد کیلومتر در ثانیه می‌رساند. حداکثر سرعت ماشین به طور الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. 

رولزرویس با «ریس» به بنتلی اخطار داد

داخل خودرو با الهام از قایق‌های لوکس تفریحی طراحی شده است. صدها چراغ کوچک فایبر اپتیک با دست در تار و پود سقف دوخته شده تا آسمانی پر ستاره را برای سرنشینان ریس شبیه‌سازی کند. 

رولزرویس اولین خودروساز جهان است که از سیستمی به نام «تعویض دنده با کمک ماهواره» در این خودرو استفاده کرده است. این سیستم با اطلاعاتی که از راهیاب ماهواره‌ای دربارهٔ مسیر پیش رو دریافت می‌کند، تغییر دنده‌ها را تنظیم می‌کند. 

رولزرویس از حالا برای این ماشین با قیمت ۲۴۵ هزار یورو سفارش خرید قبول می‌کند. تحویل ماشین‌ها از زمستان آینده آغاز خواهد شد. 

رولزرویس با «ریس» به بنتلی اخطار داد

کارخانه بنتلی هفتاد سال بخشی از رولزرویس بود و مدل‌های مشابهی تولید می‌کرد اما بعد از جدا شدن این دو کارخانه در سال ۱۹۹۸ هر یک بخش جداگانه‌ای از بازار ماشین‌های بسیار لوکس را در اختیار گرفت. 

رولزرویس بیشتر به دنبال ساخت ماشین‌های بزرگ‌تر و اشرافی‌تر نظیر مدل فانتوم رفت و بنتلی بخش اسپرت‌تر بازار خودروهای لوکس را تصاحب کرد. اما با‌عرضه رولزرویس گوست در سال ۲۰۰۹ و بنتلی فلایینگ اسپر تازه، دو کارخانه تلاش می‌کنند به رقابت را به بازارهای یکدیگر بکشانند. 

بنتلی و رولزرویس اگرچه هر دو مارک‌های انگلیسی می باشند اما رقابت آن‌ها در حقیقت یک نبرد آلمانی بین ب ام و و فولکس‌واگن، مالکان این دو کارخانه است. بعضی منتقدان می‌گویند نفوذ آلمان ها بر این دو مارک سبب شده شخصیت اشرافی انگلیسی آن‌ها از بین برود، اما حتی اگر این ادعا درست هم باشد، مدیریت آلمانی سبب افزایش فروش و موفقیت هر دو کارخانه شده است. 

رولزرویس سال قبل ۳۵۷۵ دستگاه خودرو در سراسر جهان فروخت که بیش از سه برابر ۱۰۰۲ دستگاهی است که این کارخانه در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه کرد. بنتلی هم در سال ۲۰۱۲ هشت هزار و ۵۱۰ ماشین فروخت که ۲۲ درصد بیشتر از فروش سال قبل بود. 

برچسب ها : نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ | رولزرویس ریس | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۳/۰۸
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.