روند احیای اقتصادی “اسپانیا” همچنان کند است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اگرچه نرخ بیکاری در اسپانیا اندکی کاهش یافته است اما آینده اقتصاد این کشور همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، پس از سالها بحران اقتصادی، نرخ بیکاری در اسپانیا سرانجام در حال کاهش بوده اما با این حال این رقم هنوز حدود ۲۶ درصد است.

اتحادیه های کارگری می گویند هر ماه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می گردد با این حال بیشتر این فرصتهای شغلی نیمه وقت یا موقت می باشند به طوریکه یک سوم آنها تنها چهار روز در ساعت می باشند.

“خسوس مورنو” شهردار شهر “ترس کانتوس” می گوید: در حال حاضر هیچ راه حلی برای استخدام بیش از پنج میلیون نفری که در اسپانیا بیکار می باشند وجود ندارد.

یکی از شهروندان اسپانیایی می گوید: بسیار دوست دارم برای یک یا دو ماه جای خود را با سیاستمداران عوض کنم تا آنها به طور مستقیم تاثیرهای بیکاری را تجربه کنند.

براساس تازه ترین آمار اگرچه اسپانیا از رکود خارج شده است اما روند احیای اقتصاد این کشور به کندی پیش می رود و دستمزدها در سه ماهه سوم امسال میلادی ۰٫۲  درصد کاهش را نشان می دهد.

بر این اساس، همچنان شمار بیکاران در این کشور حدود شش میلیون نفر است. البته نرخ بیکاری در اسپانیا کاهش یافته است اما روند احیای اقتصاد این کشور همچنان به شدت کند است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.