روند بهای جهانی طلا در هفته قبل

۱۴ام بهمن ،

بینا- هفته قبل اونس جهانی طلا در حالی که با نوسانات شدیدی همراه بود همچنان تحت سلطه اطلاعات اقتصادی آمریکا به معاملات روز جمعه پایان داد.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/ پرواکتیو اینوسترز، بهای جهانی طلا در پی نوسانات روز قبل به سبب انتشار یافتن یک سری از اطلاعات اقتصادی از آمریکا تا ۱۵ دلار افزایش یافت و به ۱۶۷۲ دلار رسید.
چشم انداز مثبت اقتصادی قیمت جهانی طلا را روز دوشنبه قبل از ۱۶۶۰ دلار به ۱۶۵۸ دلار کاهش داد.
گر چه قیمت جهانی طلا روز سه شنبه با افزایش اندکی روبرو شد ولی انتظار سرمایه گذاران به نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا بهای طلا را در ۱۶۶۴دلار ثابت نگه داشت.
بر اساس این گزارش، روز چهارشنه به دنبال انتشار یافتن کاهش رشد اقتصادی آمریکا از ۳٫۱ درصد به ۰٫۱درصد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲میلادی علیرغم پیش بینی های افزایش یک درصدی کارشناسان در این مدت ، قیمت جهانی طلا به شدت افزایش یافت و ۱۶۷۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.
روز پنج شنبه قیمت جهانی طلا در پی بهبود رشد اقتصاد اروپا در سطح ۱۶۷۳ دلار و ۸۰ سنت مبادله شد.
این گزارش می افزاید، اطلاعات رشد اقتصادی آمریکا روز چهارشنبه پس از تعیین نرخ بهره بانکی در در آخرین جلسه بانک مرکزی این کشور انتشار یافت.
اخیرا بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا نسبت به توقف رشد اقتصاد در این کشور اخطار داده است که این امر از نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کاهش یا توقف سیاستهای انبساطی پولی بیشتر کاسته است.
روز قبل نرخ بیکاری آمریکا به طور غیر منتظره ای افزایش یافت و سبب رشد بهای طلا شد در همین حال شاخص های سهام داو نیز از سال ۲۰۰۷ تاکنون به ۱۴هزار افزایش یافت.
بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد طرح محرکه اقتصادی را تا زمان کاهش نرخ بیکاری ادامه خواهد داد این امر سبب کاهش ارزش دلار شده و به نفع طلا خواهد بود.
طلا همیشه خلاف جهت دلار آمریکا حرکت می کند . روز جمعه ارزش دلار آمریکا در برابر یورو به پایین ترین حد خود طی ۱۴ ماه اخیر رسید.
کارشناسان موسسه جی پی مورگان پیش بینی کرده اند قیمت جهانی طلا در اواسط سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۸۰۰دلار و میانگین بهای این فلز زرد در این سال۱۷۶۳دلار خواهد بود.
یک کارشناس اقتصادی این موسسه تصریح کرد: ادامه اعمال سیاستهای انبساطی پولی بیشتر در آمریکا، ژاپن و اروپا ، نا آرامی ها در خاورمیانه و کاهش نرخ بهره بانکی درکشورهای پیشرفته از قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۲۴میلادی حمایت خواهند کرد.
گفتنی است، هر اونس پلاتین روز قبل در سطح ۱۶۸۱دلار و هر اونس نقره در دامنه ۳۱ دلارو ۷۹ سنت داد و ستد شد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.