روند سه پروژه کاهش ترافیکی تهران-کرج

مدیر راه و ترابری استان تهران :

روند سه پروژه کاهش ترافیکی تهران-کرج

عصرخودرو : ظرفیت اتوبان موجود تهران-کرج در قالب پروژه های مهر ماندگار افزایش می یابد.

به نقل از تین نیوز، فریبرز واحدی با اشاره به سه پروژه در دست انجام برای کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران –کرج گفت: ۱۱ کیلومتر از ادامه آزاد راه شهید همت به کرج تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد. 
مدیر اداره کل راه و ترابری استان تهران در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز درباره پروژه ادامه آزاد راه تهران-کرج اظهار کرد:با توجه به ترافیک این محور دو پروژه مهم را در این حوزه داریم که در سفر هیات دولت به تهران تصویب شد .
وی با اشاره به این که یکی از این پروژه ها ادامه آزاد راه شهید همت به کرج است،گفت:این پروژه به دو قطعه تقسیم شده که ۵ کیلومتر آن در حوزه معاونت فنی مهندسی شهرداری تهران است و قطعه ۶ کیلیومتری نیز در حوزه راه و ترابری استان است اما برای احداث ادامه مسیر تا میدان امام حسین شهرستان کرج به طول ۸٫۵ کیلیومتر بخش خصوصی با دولت مشارکت کرده است و در صورت ساخت این سه قطعه تهران مستقیما به میدان امام حسین کرج متصل می شود. 

رفع معارضین
مدیر اداره کل راه و ترابری استان تهران در ادامه با بیان اینکه ۵ کیلومتر شهرداری در مراحل نهایی است،افزود:۶ کیلومتر مربوط به راه و ترابری استان تهران نیز به پایان رسیده و در حال ایمن سازی مسیر و تکمیل بخش باقیمانده در محدوده پادگان شهید محمدی هستیم که معارض نظامی وجود داشت.
واحدی با اشاره به این که دو قطعه ۵ و ۶ کیلومتری تا پایان شهریور به بهره برداری می‌رسد،تصریح کرد:در مورد ۶ کیلومتر هزینه‌ای حدود ۳۰ میلیارد تومان صورت گرفته است البته با این کار کل پروژه به بهره برداری نمی رسد و به همین دلیل با ایجاد دسترسی موقت در محدوده گرمدره ترافیک را به خط شمالی آزاد راه انتقال می دهیم که این بخش در مرحله آسفالت است و ساماندهی نیز در در محدوده پل کلاک صورت می‌گیرد. 

رفع گلوگاه های اتوبان کرج و ۵ بانده شدن
فریبرز واحدی اضافه کرد: ممکن است گفته شود که اتوبان تهران-کرج پاسخگوی ترافیک موجود نیست و با اضافه شدن ترافیکی از اتوبان همت گلوگاه ترافیکی خواهیم داشت در این راستا پروژه دیگری تعریف شده در قالب افزایش ظرفیت اتوبان موجود تهران-کرج که از پروژه های مهر ماندگار است.
مدیر اداره کل راه و ترابری استان تهران با بیان این که لاین شمالی و جنوبی اتوبان موجود ۱۱ متر تعریض می شوند،گفت:با اتمام پروژه ۵ لاین به سمت غرب کشور و ۵ لاین هم برگشت خواهیم داشت و برآورد ما این است که با ۵۰ میلیارد تومان تمام شود.
واحدی تاکید کرد: در این بخش تا حدودی با مشکل معارضین فضای سبز در مناطق ۲۱ و ۲۲ روبه رو هستیم و نقاط اجباری مانند گالری مترو ،محدوده ایران خودرو و … وجود دارد و نیاز است که شهرداری‌های این دو منطقه همکاری کنند تا پروژه سریع‌ترتکمیل شود. 

وعده اتمام در دولت دهم
وی با اشاره به این که ۸٫۵ کیلومتر باقی مانده تا پایان دولت دهم به پایان می رسد،افزود:پروژه دیگری با عنوان کنار گذر جنوبی شهرستان کرج به طول ۴۰ کیلومتر وجود دارد که از گرمدره شروع می‌شود و به ضلع جنوب اتوبان می‌رسد و از محمد شهر و مهرشهر عبور می کند و پس از پل کردان وارد مسیر اصلی می‌شود یعنی کسانی که می‌خواهند به قزوین و زنجان سفر کنند از کرج عبور نمی‌کنند.
به گفته واحدی در مورد این پروژه مسوولان به دنبال سرمایه‌گذار با روش BOTو EPCF هستند.

سه شنبه ۲۴ مرداد   ۱۱:۴۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.