روند سیاست “تزریق نقدینگی” در “ژاپن” ادامه می‌یابد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دولت ژاپن در گزارش ممتاز به نقل از ماهانه بررسی وضع اقتصادی این کشور اعلام کرد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در کشور در حال تثبیت است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت ژاپن در گزارش ممتاز به نقل از تازه خود برای اولین بار از چهار سال پیش تاکنون از واژه تورم منفی برای توضیح وضع اقتصادی این کشور استفاده نکرد و این نشان می‌دهد که اول وزیر ژاپن در نظر دارد سیاست تزریق نقدینگی به منظور افزایش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی را ادامه دهد.

با افزایش شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی، نقدینگی و زمینه برای مصرف‌گرایی که یکی از نیروهای محرکه‌ رشد اقتصادی به حساب می‌آید، فراهم می‌شود.

دولت ژاپن در گزارش ممتاز به نقل از ماهانه بررسی وضع اقتصادی این کشور اعلام کرد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در کشور در حال تثبیت است، حال آنکه این دولت در گزارش ممتاز به نقل از ماه قبل خود اعلام کرده بود اقتصاد ژاپن در حال رسیدن به پایان دوره کمبود پول در گردش و تورم‌زدایی است.

“شینزو آبه”، اول وزیر ژاپن در توضیح این گزارش ممتاز به نقل از دولت گفت: اقتصاد کشور که سومین اقتصاد جهان به حساب می‌آید هنوز نتوانسته است خود را از دام تورم‌زدایی و کمبود حجم پول در گردش برهاند.

بانک مرکزی ژاپن در راستای افزایش حجم پول در گردش و تسهیلات مالی در اقتصاد خود، از اوایل سال ۲۰۲۴ سیاستی به اجرا گذاشته است که هدف از آن رساندن میزان تورم کشور تا دو سال آینده به دو درصد است.

این در حالی بود که اقتصاد ژاپن از ۱۵ سال پیش تا این مقطع زمانی از تورم منفی رنج می‌برد و این امر رشد اقتصادی این کشور را تحت تاثیر قرار داده بود. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.