روند صعودی بیماریهای غیر واگیر به سبب کم تحرکی،آلودگی هوا و تغذیه نامناسب مردم

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در سالهای اخیر به سبب تغذیه نامناسب، عدم تحرک، آلودگی هوا و مصرف دخانیات بیماری‌های غیرواگیر افزایش یافته و از این به بعد روند صعودی خواهد داشت.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ علی‌اصغر پیوندی صبح امروز در کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریه گفت: بیمارستان مسیح دانشوری بزرگترین مرکز مرجع و درمان بیماری‌های ریوی در کشور است و بیماری‌های دستگاه تنفسی به سبب حساسیت‌هایی که دارند در تشخیص و درمان از ویژگی خاصی برخوردارند.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر به سبب تغذیه نامناسب، عدم تحرک، آلودگی هوا و مصرف دخانیات بیماری‌های غیرواگیر افزایش یافته و از این به بعد روند صعودی خواهد داشت.

پیوندی گفت در سال ۲۰۰۰ سازمان جهانی بهداشت ۴ بیماری اولویت‌دار را اعلام کرد که شامل بیماری‌های قلبی، مزمن تنفسی، دیابت و سرطان‌ها است که کشورها باید برای کنترل آنها برنامه‌های پیشگیری ویژه‌ای در نظر بگیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: ۸۰۰ میلیون نفر در دنیا به بیماری‌های مزمن تنفسی مبتلا می باشند و طی سالهای آینده این بیماری جزو ۶ عامل مرگ و میر اول قرار می‌گیرد.

پیوندی گفت: این بیماری‌ها هزینه‌های بسیاری به نظام سلامت تحمیل می‌کنند و مراقبت خاص خود را می‌طلبد به طوری که بیماری سل به سبب مقاومت به درمان به معضل جهانی تبدیل شده است.

وی گفت: باید روش‌های پیشگیری از این بیماری‌ها توسط تمام دولت‌ها مورد توجه قرار گیرد زیرا در صورت عدم توجه به کنترل و پیشگیری بیمار‌ی‌های سل و مزمن تنفسی طی سالهای آینده یکی از بدترین عامل مرگ و میرها خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر همکاری بین بخشی برای کنترل بیماری‌ها گفت: برنامه‌های استراتژیک و تصمیمات آگاهانه در جهت کاهش مصرف دخانیات و اصلاح روش زندگی می‌تواند در کنترل بیماری‌ها مؤثر باشد.

پیوندی افزود: این دانشگاه منشأ خدمات بسیاری در حوزه آموزش، پژوهش و خدمات بهداشت و درمان است و خدمات کم نظیر و بی‌نظیری به بیماران در مرکز مسیح دانشوری ارائه می‌شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.