روند صعودی تحقیقات گروه چشم پزشکی کشور

در حاشیه بیست ودومین کنگره سالیانه چشم پزشکی؛

بیست ودومین کنگره سالیانه چشم پزشکی کشور امسال در حالی برگزار می شود که تحقیقات وپژوهشهای صورت گرفته از سوی متخصصین این عرصه روند روبه رشد در کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛دکتر محسن بهمنی دبیر علمی بیست ودومین کنگره سالیانه چشم پزشکی دراین خصوص گفت: در کنگره چشم پزشکی امسال مقالات مختلف در خصوص گروههای ۵گانه که شامل قرنیه وعیوب افکاری، جراحی شبکیه، پلاستیک وترمیمی چشم، گلوکوم وانحراف چشم واعصاب چشم می باشد ارائه شده است.

وی افزود: مقالات امسال ۱۵درصد افزایش یافته است که این روند صعودی در ده سال گذشته مشاهده شده واین نشان دهنده این است که تحقیقات وپژوهشهای گروه چشم پزشکی کشور روبه افزایش است.

بهمنی درادامه گفت: روند صعودی ارائه مقالات، کار رابرای گروه انجمن انتخاب مقالات قابل ارائه در کنگره سخت کرده است. بنابراین طی جلساتی که با اعضای گروه هیئت علمی انجمن صورت گرفته است ۱۲۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۰۰پوستر انتخاب شده است وباید تاکید کنم که به همه عزیزان فرصت داده شده است تا نتایج پژوهش خودرا به صورت پوستر ارائه دهند.

انجام جراحی زنده فرصتی برای چشم پزشکان تازه کار

دبیر علمی بیست ودومین کنگره چشم پزشکی شامل سمپوزیوم ها ،کارگاهها و سخنرانی هاست وعلاوه براین موارد ویدئوژورنال وبرنامه پرستاری وهمچنین انجام عمل جراحی زنده از جمله برنامه ای کنگره است.

وی گفت:‌ در برنامه عمل جراحی زنده بیش از ۱۵ پزشک در ۳اتاق در بیمارستان رسول اکرم بصورت زنده عمل جراحی را انجام می دهند واین جراحی ها بصورت زنده در سالن همایشهای رازی برای شرکت کنندگان پخش خواهد شد ونکته قابل توجه این است که شرکت کنندگان می توانند در حین عمل سئوالهای خودرا از پزشک جراح بپرسند.

بهمنی بیان داشت: دربرنامه پرستاری نیز سعی می کنیم درباره مسائل روزمره ای که پرستاران با آن سروکار دارند بیان شود وآخرین اطلاعات درخصوص واقعیتهای پرستاری به آنها ارائه شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.