روند هدفمندکردن یارانه‌ها در بخش حامل‌های انرژی به انحراف کشیده شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بدلیل نبود حمایت از بخش تولید چاره ای جز افزایش قیمت حامل های انرژی نداریم گفت: متاسفانه روند هدفمندی سازی یارانه به انحراف کشیده شده در حالیکه هدف دولت انضباط بخشی به حوزه انرژی بود.

 مهدی موسوی نژاد نماینده مردم بوشهر و دشتستان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به بودجه سال ۹۲، دولت می تواند قیمت حامل های انرژی را تا ۳۸ درصد افزایش دهد، تا از طریق واقعی کردن قیمت ها، منابع هدفمندی یارانه را تامین کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بدلیل  نبود حمایت از بخش تولید چاره ای جز افزایش قیمت حامل های انرژی نداریم افزود: متاسفانه روند  هدفمندی سازی یارانه به انحراف کشیده شده در حالیکه هدف دولت انضباط بخشی به حوزه انرژی بود.

وی یادآور شد: هنوز قیمت افزایشی حامل‌های انرژی تعیین نشده است و این موضوع در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه، قراربود فاز اول یارانه نیز از طریق فروش حامل های انرژی هدفمند شود، گفت: در فاز اول این اتفاق نیفتاد و دولت برای واریز یارانه، از منابع دیگری استفاده کرد.

موسوی نژاد به تبعات نادیده گرفتن بخش تولید اشاره کرد و افزود: در همین راستا، با کاهش تولید، صادارت ما نیز کاهش یافت که این مسئله سبب کاهش منابع ارزی و درآمدی کشور و وابستگی بیشتر بودجه به نفت شد، همچنین اشتغال در کشور بصورت چشم گیری کاهش یافت و در کنار آن تورم به اوج خود رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه، اگر از بخش خصوصی و صنعت حمایت می کردیم، دیگر به دنبال منبعی جهت پرداخت یارانه ها و شاهد بروز مشکلات اقتصادی موجود نبودیم، اذعان داشت: افزایش قیمت حامل های انرژی آسیب زیادی به حوزه معیشت مردم، حمل و نقل و بخش تولید کننده وارد می کند. اما چون منابع دیگری غیر از افزایش قیمت این حامل ها نداریم که بتوان از طریق آن، هم یارانه را پرداخت کرد، هم قیمت سوخت و انرژی را متعادل نگه داشت و هم کسری اعتبارات را جبران کرد، بنابراین مجبود به افزایش این قیمت ها هستیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.