روند کند ساخت و ساز در شهر پرند

۲۸م آذر ،

به گزارش نوساز، ˈحبیب الله چاغروندیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، تصریح کرد: طبیعی است وقتی قیمت مصالح و اقلام مورد نیاز مسکن افزایش یابد، ساخت و سازها نیز با رکود مواجه شود هرچند مجموعه وزارت راه و شهرسازی در این خصوص تصمیماتی را اتخاذ کرده است.

وی با بیان اینکه این تصمیمات تمام مشکلات را حل نخواهد کرد، افزود: تمام دستگاه های ذیربط قول داده اند با مساعدت و همراهی خود کمک کنند تا مردم هرچه زودتر در واحدهای خود ساکن شوند.

مدیرعامل شهر پرند سپس تصریح کرد: ارتقای قیمت ها در بخش مسکن مهر شهر پرند را هرچه زودتر اعلام خواهیم کرد و از متقاضیان در خواست می کنیم در حوزه ارتقای قیمت ها مشارکت و سهم خود را پرداخت کنند تا سازندگان بهانه ای برای تاخیر بسیار در ساخت و ساز مسکن مهر نداشته باشند.

** واگذاری ۱۵ هزار واحد مسکن شهر پرند تا پایان امسال

مدیرعامل شهر پرند با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است، گفت:هم اکنون ساخت ۷۴ هزار واحد در دست اجرا است که با احتساب واحدهایی که قبلا واگذار شده، تا پایان سال حدود ۳۰ درصد آنها به نتیجه خواهد رسید.

چاغروندی سپس افزود: با تمام توان پیگیری خواهیم کرد تا مابقی واحدها نیز در طول سال ۹۲ به نتیجه برسد و تحویل متقاضیان شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر محوطه سازی محدوده های مسکن مهر برای ۱۲ هزار واحد تحویل شده به طور کامل تکمیل و براساس گزارش مشاور شرکت آماده سازی در حال رفع نقص موارد اعلام شده است.

مدیرعامل شهر تازه پرند همچنین در ادامه اظهار داشت: ۱۵ هزار واحد مسکن مهر شهر پرند مشروط به همکاری دستگاه های خدمات رسان آماده افتتاح است که امید می رود با توجه به تلاش دستگاه های خدمات رسان در اجرا و هماهنگی با مسئولان شهر پرند، طی سه ماه آینده این واحدها نیز به متقاضیان خود واگذار شود.

** ساخت مسکن مهر یک تکلیف قانونی برای همه دولت ها

چاغروندی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا با پایان گرفتن دولت دهم تاخیری در ساخت و ساز مسکن مهر صورت خواهد گرفت، گفت: قانون مسکن مهر بخشی از قانون ساماندهی مسکن است که ارتباطی به یک دولت خاص ندارد.

وی افزود: هر دولتی که برسرکار آید باید تکلیف خود را در خصوص مسکن مهر به سرانجام برساند چرا که نیاز جامعه به مسکن در قالب قانون مسکن مهر مشخص شده بنابراین مسکن مهر یک تکلیف قانونی است که قانونگذار آن را به عنوان تکلیف برای دولت به معنای عام آن در نظر گرفته است.

** عملیات ساخت سه تصفیه خانه در شهر پرند آغاز شد

مدیرعامل شهر تازه پرند همچنین در مورد تصفیه خانه های این شهر نیز گفت: هم اکنون زمین این تصفیه خانه ها واگذار شده و کلنگ زنی آنها نیز انجام شده است.

چاغروندی در ادامه افزود: سه تصفیه خانه برای این شهر تعیین شده که پیمانکار یکی از آنها توسط شرکت آب و فاضلاب تعیین و مشغول به فعالیت است ضمن اینکه پیمانکار دو تصفیه خانه دیگر نیز باید توسط این شرکت تعیین تا کار ساخت آغاز شود.

** نیازهای مردم در بخش تاسیسات روبنایی مشخص شده است

وی همچنین در خصوص ساخت تاسیسات روبنایی در شهر پرند گفت: ۱۴ مدرسه و ۱۴ مسجد در اراضی مسکن مهر در حال ساخت و ساز است ضمن اینکه هم اکنون سه مسجد در شمال شهرک آفتاب، شمال فاز ۴ و جنوب غربی فاز ۵ ساخته شده است.

مدیرعامل شهر پرند افزود: شهر پرند اولین شهر تازه است که کارآن به نتیجه رسیده و مردم به صورت گسترده در آنجا ساکن می باشند ، به طور طبیعی وقتی مردم در این شهر متمرکز شدند خدمات مورد نیاز آنها نیز نمود پیدا می کند.

وی تصریح کرد: اکنون نیازهای مردم این شهر کاملا مشخص شده و تلاش خواهد شد آن بخش از نیازهایی که مربوط به مجموعه دولت است را هرچه سریع تر ساماندهی و در اختیار مردم قرار دهیم.

** فعالیت دولت در بخش متروی شهر پرند به پایان رسیده است

چاغروندی سپس در مورد متروی شهر پرند نیز گفت: متروی این شهر اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از سه فازی که عملیاتی شده دو فاز آن برای ریل گذاری در اختیار شهرداری قرار گرفته است و فاز سوم نیز ظرف دو ماه آینده تحویل شهرداری خواهد شد.

وی افزود: این بدان معناست که دولت در بخش متروی شهر پرند کار خود را انجام داده است و امیدواریم شهرداری هرچه سریعتر کار ریل گذاری را انجام دهد تا ظرف هشت ماه آینده مترو به شهر پرند برسد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.