رونق بورس پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:یک کارشناس بورس گفت:پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها،شرکت‌ها در نیمه دوم سال با افزایش مختصر در قیمت های فروش محصولات و خدمات خود نه تنها به سود پیش بینی شده ابتدای سال خود می رسند بلکه با افزایش سود و تعدیل مثبت مواجه خواهند شد.

به گزارش سنا، حسین خزلی خرازی ، دبیر کل سابق کانون کارگزاران و کارشناس ارشد بازار سرمایه با تاکید بر اینکه معمولا خبرهای خوبی که از سخنرانی ها، بیانیه ها و نشست ها منعکس می گردد، برای چند روزی اثر روانی مثبتی بر بازار می گذارد، گفت: اما برای تداوم این اثر مثبت، باید شاهد اقدامات عملی و عینی بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر و در روزهای پایانی فروردین ماه شاهد پیش بینی های محتاطانه شرکت ها از بودجه سال جاری خواهیم بود، ادامه داد: شرکت ها در حال حاضر سعی کردند با توجه به ابهامات، هزینه ها را در بودجه شرکت حداکثری و درآمد را حداقلی در نظر بگیرند اما با رفع ابهام ها در نیمه دوم سال می توانیم شاهد گزارش های بسیار بهتری از بازار باشیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل مجامع شرکت ها گفت: در حال حاضر فارغ از حاشیه های خارجی، باید منتظر اثر برگزاری مجامع در بورس باشیم.

خرازی به روند ادامه دار منفی بازار از ۱۵ دی ماه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیش از سه ماه است که بازار در مدار منفی به سر می برد، پیش بینی می کنم در اردیبهشت و خرداد ماه شاهد ثبات و رشد بیشتری باشیم چراکه فصل مجامع و توزیع سودها آغاز می گردد.

وی همچنین در خصوص تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندی در بازار سرمایه گفت: در پایان مرحله اول هدفمندی یارانه ها ، به تبع افزایش ۷ تا ۸ برابری هزینه انرژی شرکت ها، قیمت تمام شده کالاها نیز بالا رفت و این اتفاق سبب ایجاد گرانی و تورم در جامعه شد اما در بازار سرمایه نه تنها شاهد حفظ حاشیه سود شرکت ها بودیم بلکه اکثر شرکت ها حاشیه سود و قدر مطلق ریالی سود را هم افزایش دادند.

خرازی با اشاره به مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: در مرحله دوم رشد قیمت ها بسیار کمتر از مرحله اول است و به طور میانگین ۴۶ درصد افزایش قیمت حامل های انرژی را خواهیم داشت که نسبت به مرحله اول، ناچیز است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.