رونق در بازار جهانی هاردهای اکسترنال

۱۷فروردین۱۳،

 

محتوای دیجیتالی به سرعت در حال رشد می باشند و در واقع این اطلاعات مختلف می باشند که هر روز به صورت دیجیتالی در می‌آیند و در سیستم‌های متفاوت ذخیره‌سازی، ذخیره می‌شوند. درست به همین سبب هم هست که با گسترش و افزایش میزان اطلاعات و محتوای دیجیتالی سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی به سرعت طراحی و تولید می‌شوند تا امکان ذخیره این اطلاعات را به کاربران سرتا‌سر جهان بدهند. 
 
 
جدیدترین گزارش‌ها در این مورد نشان می‌دهد که میزان درآمد شرکت‌های تولیدکننده سیستم‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر هاردهای اکسترنال به سرعت در حال افزایش است. آخرین گزارش تحقیقاتی انتشار یافته توسط موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد نشان می‌دهد که درآمد تولیدکنندگان هاردهای اکسترنال در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ رشد ۳/۲ درصدی داشته و این میزان رشد برای کل سال قبل میلادی به ۷/۴ درصد رسیده است. 
این گزارش نشان می‌دهد که میزان درآمد جهانی بازار هاردهای اکسترنال در فصل آخر سال میلادی قبل با رشد ۳/۲ درصدی به ۷/۶ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ مجموع بازار هاردهای اکسترنال و اینترنال درآمد جهانی ۶/۸ میلیارد دلار داشته که این میزان در مقایسه با فصل چهارم سال ۲۰۱۱ رشد ۷/۰ درصدی را به ثبت رسانده است. به طور کلی حجم سیستم‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر هارد درایوها در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ به ۸ اگزابایت (۸ میلیون گیگابایت) رسیده که این حجم رشد سالانه ۳/۲۵ درصدی داشته است.
بازار جهانی هاردهای اکسترنال در کل سال ۲۰۱۲ درآمد ۷/۲۴ میلیارد دلاری از محل فروش داشته است که این میزان رشد سالانه ۷/۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد. از طرفی کل حجم سیستم‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر هاردهای اکسترنال در سال ۲۰۱۲ از مرز ۲۰ اگزابایت قبل که این رقم افزایش ۲۷ درصدی را در مقایسه با سال ۲۰۱۱ تجربه کرده است.
«اریک شپارد» یکی از تحلیلگران و کارشناسان موسسه IDC در این زمینه می‌گوید: «اگرچه روند رشد بازار هاردهای اکسترنال در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ کمی کندتر شده بود، اما بازار این محصولات در سال ۲۰۱۲ رشد قابل توجهی را برای خودش به ثبت رسانده است و توانسته با درآمد کل ۷/۲۴ میلیارد دلاری رکورد مناسبی از خودش به جا بگذارد.»
در میان شرکت‌های تولیدکننده بزرگ بازار جهانی هاردهای اکسترنال، شرکت EMC توانسته حاکمیت خودش را بر این بازار در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ حفظ کند و سهم بازار ۷/۳۰ درصدی را در این فصل به دست بیاورد. بعد از آن شرکت‌های IBM و NetApp به ترتیب با سهم ۱۵ درصدی و ۶/۱۱ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این میان شرکت‌های HP و Hitachi تنها توانسته‌اند نتایج راضی‌کننده‌ای به دست آورده و رشد چندانی را به ثبت نرسانده‌اند. این دو شرکت به ترتیب سهم ۳/۹ درصدی و ۸/۸ درصدی را در این فصل به خودشان اختصاص داده‌اند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.