رونق در فضای “اشتغال” با کمک بخش “تعاون” ممکن است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با توجه به بخش تعاون در کشور می‌توانیم نه تنها اشتغال را افزایش دهیم بلکه رشد و توسعه اقتصادی را نیز بالا برده تا رعایت قانون اساسی هم در این بخش محقق شود.

ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: اگر به تعاونی ها اهمیت دهیم به این بخش توجه ویژه ای داشته باشیم می‌توانیم اشتغال را در کشور رونق دهیم و شرایطی را فراهم کنیم تا مردم خودشان برای خودشان کار کنند و ایجاد اشتغال نمایند.
وی در ادامه گفت: با وجود کم کاری ها در این بخش، تعاونی های روستایی در کشور توانسته اند تا حدودی اشتغالزایی داشته باشند.
این نماینده مجلس در رابطه با نقش تعاونی ها در توسعه اقتصادی گفت: با ایجاد تعاونی ها در کشور و ایجاد برنامه های حمایتی ویژه توسط هیئت دولت و وزارت تعاون می توانیم شاهد تاثیرگذاری این بخش در رشد و توسعه اقتصادی کشور باشیم.
موسوی لارگانی در رابطه با تعطیل شدن برخی از تعاونی ها در سال های اخیر و لزوم حمایت از آن ها گفت: طبق قانون اساسی، ۲۵ درصد از اقتصاد کشورمان می بایست در اختیار تعاونی ها قرار بگیرد که این امر تا به حال به طور کامل محقق نشده و تعاونی هایی هم که تشکیل شده اند آنگونه که باید حمایت نشده اند و در عمل بسیاری از آنها با شکست مواجه شده اند و تعطیل یا  نیمه تعطیل شده اند از این رو که می‌بایست نگاه دولت جدید نسبت به تعاونی ها تغییر کرده و این تعاونی ها را باید حمایت کنیم چرا که با برنامه ریز بهتر و جدی تر در این بخش می توانیم پویایی را در اقتصاد کشور داشته باشیم.
وی بیان کرد: در صورتیکه تعاونی ها نیاز به سرمایه در گردش دارند می بایست این سرمایه در اختیار آن ها قرار بگیرد تا روحیه تعاون و تعاونی گری در جامعه زنده شود و کمکی هم به تعاونی های رو به تعطیلی باشد.
این نماینده مجلس در پایان گفت: ما به لحاظ خصوصی سازی در دوره های قبل بسیاری از شرکت های دولتی را به بخش خصوصی و نیمه دولتی واگذار کرده ایم اما در این میان تعاونی ها آنگونه که باید آنها توجه نشده است که امید است در دولت یازدهم این بخش بتواند جایگاهی که قانون برایش پیش بینی کرده است را پیدا کند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :

تحقیقات برای اهلی کردن گیاهان دارویی در فارس
صندوق حمایت از سرمایه گذاری به زودی در کشور راه اندازی خواهد شد
نهمین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان پلاست آبان ماه برگزار می‌شود
پیش بینی افزایش تولید سیمان، به ۱۱۰ میلون تن در ایران
فراهم سازی زمینه احداث مجتمع پرورش آبزیان در سد آزاد


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.