رونق کسب‌و‌کار‌ها در رسانه‌های اجتماعی

۱۵م آذر ،

این روز‌ها رسانه‌های اجتماعی اهمیت ویژه‌ای در دنیای کسب‌و‌کار‌ها پیدا کرده‌اند. به گزارش وب پایگاه اینترنتی zdnet، استفاده از رسانه‌های اجتماعی در کسب‌و‌کار‌ها با نرخ نسبتا ثابتی در حال رشد است و بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان از آنها برای پیشبرد مقاصد خود بهره می‌برند. بعضی برآورد‌ها حاکی از این است که هم اکنون دو سوم کسب‌و‌کار‌ها از فناوری‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای انجام عملیات بازاریابی و دیگر فعالیت‌های مرتبط با آن استفاده می‌کنند.
در مطالعه‌ای که توسط دانشگاه هاروارد صورت گرفته است، مشخص شده که ۷۹ درصد از کسب‌و‌کار‌ها یا هم اکنون از این رسانه‌ها استفاده می‌کنند یا قصد دارند در آینده‌ای نزدیک از آنها استفاده کنند.
مطالعه‌ای که توسط دانشگاه استنفورد در سال جاری صورت گرفته نیز نشان می‌دهد ۵۹ درصد از این کسب‌و‌کار‌ها از رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند و ۴۹ درصد نیز برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی به سراغ این شبکه‌ها می‌روند. ۳۵ درصد نیز برای انجام تحقیقات دربارهٔ مشتریان خود از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند و ۳۰ درصد نیز برای آگاهی از وضعیت رقبا و محصولات تازه آنها به این فناوری‌ها متوسل می‌شوند. مطالعه‌ای که توسط ‌ای بی ‌ام صورت گرفته نیز حکایت از آن دارد که ۴۶ درصد از کسب‌و‌کار‌ها در سراسر جهان گفته‌اند قصد دارند امسال از رسانه‌های اجتماعی برای انجام فعالیت‌های کاری خود استفاده کنند.
به گزارش دنیای اقتصاد مطالعه دانشگاه ‌ام‌ای تی نیز نشان داده است ۵۲ درصد از مدیران و گردانندگان کسب‌و‌کار‌ها استفاده از رسانه‌های اجتماعی را برای مشتریان خود مهم دانسته‌اند. ۸۶ درصد از آنها نیز گفته‌اند این فناوری‌ها در سه سال آینده به یکی از ابزارهای حیاتی مورد استفاده در کسب‌و‌کار‌ها تبدیل خواهند شد. شرکت سپ نیز در مطالعه‌ای دریافت که ۷۱ درصد از شرکت‌ها از رسانه‌های اجتماعی برای ارائه خدمات مشتری استفاده می‌کنند و ۱۸ درصد نیز حدود یک چهارم از کل فعالیت‌های مرتبط با خدمات مشتری خود را از این طریق انجام می‌دهند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.