رونمائی از نسل سوم مزدا۶ با نام Atenza

مزدا 6 4

کاتالیست مورد استفاده در اگزوز این خودرو که توسط نانوفناوری تهیه شده، می‌تواند فرایند پالایش گازهای خروجی را بهتر انجام داده و از میزان مصرف فلز گران‌قیمت مورد نیاز بکاهد.

برای بهبود ایمنی این خودرو از HBC یا سیستم کنترل نور بالا استفاده شده که حسگرهایی را برای تشخیص خودکار خودروهایی که در مسیر حرکت می‌کنند، به کار گرفته و در شب‌ها بنا به نیاز نور پایین یا بالا را استفاده می‌کند تا احتمال تصادم را به حداقل برساند.

علاوه بر این خودرو به AFS یا سیستم تطبیقی روشنایی جلو مجهز شده که با برآورد پیچش فرمان و سرعت خودرو انحنای مسیر را پیش‌بینی کرده و دقیقا مسیری را که خودرو در آن به حرکت ادامه خواهد داد، روشن می‌کند.

سیستم‌های کمکی دیگری مانند HLA یا سیستم کمکی ارتفاعات برای این مزدای جدید در نظر گرفته شده‌اند که هنگام سفر در ارتفاعات مانع از به عقب حرکت کردن خودرو در هنگام ترمز گرفتن خواهند شد.

سیستم ESS یا سیگنال توقف اضطراری زمانی وارد عمل خواهد شد که راننده در سرعتی معادل ۵۰ کیلومتربرساعت یا بیشتر ناچار به توقف اضطراری شود. در این صورت چراغ‌های خطر به سرعت روشن و خاموش می‌شوند تا به رانندگان پشت سر هشدار بدهند.

مزدا 6 3
RVM یا کنترل قسمت عقب خودرو نیز در سرعت‌های بالای ۳۰ کیلومتربرساعت فعال خواهد شد تا خودروهایی را در مسیر حرکت می‌کنند یا در نقطه کور راننده قرار دارند، رصد کند و زمانی که فرد با زدن چراغ راهنما نشان دهد قصد تغییر مسیر دارد، حضور احتمالی آنها را به او هشدار بدهد.

سیستم هشدار تغییر خط یا LDWS نیز از یک دوربین برای بررسی حرکت راننده در لاینی که متعلق به اوست، استفاده می‌کند. این سیستم برای جلوگیری از تصادف در صورت تغییر ناگهانی و غیرعمدی خط به راننده هشدار خواهد داد. این سیستم و سیستم‌های هشدار و ایمنی که پیش از این در این گزارش مطرح شدند تنها بخشی از سیستم‌های ایمنی پیش‌بینی شده برای مزدای جدید هستند.


سایت تخصصی اتومبیل و اتومبیلرانی ایران RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.