رونمایی از اطلس خلیج فارس اقدامی نمادین برای اثبات هویت ایرانی

شفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رونمایی از اطلس خلیج فارس اقدام نمادین کشورمان در جهت اثبات هویت ایرانی است.

نوذر شفیعی نماینده مردم فارس و ممسنی در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، پیرامون رونمایی اطلس خلیج‌فارس در ششمین نشست مجمع جهانی شهری در شرایطی که دول غربی- عربی تلاش می‌کنند واژه فارس را از کنار خلیج حذف کنند، گفت: این فعالیت با حضور قالیباف در ایتالیا جنبه نمادین دارد چرا که تمامی کشورها از تعلق خلیج‌فارس به هویت ایرانیان بی‌اطلاع نیستند.
 
وی در ادامه تصریح کرد:شیطنت‌هایی  در صحنه بین الملل، علیه هویت ایرانیان دیده می‌شود که به موازات آنها و برای جلوگیری از این دخالت‌ها باید اقدامات نمادینی از سوی کشورمان صورت گیرد که رونمایی از اطلس خلیج فارس در مجمع جهانی از سوی قائم‌مقام دبیر کل سازمان ملل از این نمونه است.

نماینده مردم فارس و ممسنی آنچه در این مجمع صورت می‌گیرد را تاکیدی بر تعلق خلیج فارس بر هویت ایرانی دانست و اظهار داشت: چنین اقداماتی بازتاب مثبت، تاثیر گذار و عمیقی در دیدگاه عمومی جهان بر اصالت ایرانی دارد و ذهنیت‌های به انحراف کشیده شده در ارتباط با خلیج همیشه فارس را به مسیر صحیح هدایت می‌کند.
 
شفیعی با اشاره به ادعاهای تکراری اماراتی‌ها نسبت به جزایر سه‌گانه ایران گفت: اماراتی‌ها نسبت به تعلق جزایر سه گانه به کشورمان تردیدی ندارند اما سعی می‌کنند با تداوم بیانیه‌ها و موضع‌گیری‌های ایجاد شده نسبت به جمهوری اسلامی در فضای دیپلماتیک به نوعی تبلیغات روانی کرده و فضا را به نفع خود در منطقه تغییر دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.