رونمایی از مجسمه نویسنده پوآرو و خانم مارپل

جام جم آنلاین: مجسمه یادبود آگاتا کریستی، ملکه داستان‌های جنایی و ژانر ادبیات کارآگاهی، در ماه نوامبر در مرکز تئاتر لندن رونمایی می‌شود.

به گزارش فارس، این مجسمه یادبود با حمایت شورای شهر وست مینستر در شهر لندن ساخته شده و قرار است در مرکز تئاتر لندن قرار داده شود و با این کار از توجه این نویسنده به تئاتر تقدیر به عمل آید.

این رمان‌نویس برجسته اولین زن نمایشنامه‌نویس محسوب می‌شود که سه اثر وی به طور همزمان در سالن تئاتر «وست‌اند» روی صحنه رفته است.

از سوی دیگر نمایشنامه «تله‌موش» که یکی از آثار معروف اوست، برای اولین‌بار در ۲۵ نوامبر ۱۹۵۲ در لندن (تئاتر آمباسادورها) روی صحنه رفت و از آن تاریخ تا زمان حاضر و در طول بیش از ۵۰ سال همیشه روی صحنه بوده ‌و از این نظر دارای رکورد است. این نمایشنامه تاکنون فقط در لندن بیش از ۲۰۰۰ بار روی صحنه رفته ‌است.

این مجسمه یادبود که از برنز ساخته شده، ۵/۲ متر ارتفاع دارد و شکل یک کتاب است. در وسط این کتاب نیم‌تنه آگاتا کریستی قرار دارد و جزئیاتی از زندگی و داستان‌های این نویسنده آورده شده است.

سازنده این مجسمه در خصوص ساخت این مجسمه یادبود گفت: واقعیت این است که تا به امروز چهار میلیارد نسخه از کتاب‌های وی به فروش رفته است. با توجه به این‌که آثار وی به بیش از ۵۰ زبان دنیا ترجمه شده، در ساخت این اثر قصد داریم تا از عناوین این ترجمه‌ها استفاده کنیم و به نوعی جهانشمولی بودن آثار وی را نشان دهیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.