رونمایی از مدل BMW i3 کوپه در آستانه نمایشگاه خودروی لس آنجلس

۱۱م آذر ،

«مجله ماشین» – چند سالی است که ب ام و با معرفی سری i خود علاقه مندان به تولیدات این غول المانی در نوعی بی خبری هیجان انگیز رها کرده.
سری که قرار بود دو مدل i3 و i8 را در کنار دوقلو های رودستر بعنوان اولین فرزندان خود ببیند اما کم کم گمانه زنی ها و حدس ها وجود مدل i4 آن را نیز پیش بینی نمودند. البته مدل i8 قبلا و در نمایشگاههای خودروی مختلفی رونمایی شده بود. شکل نهایی واصلی مدل i3 و رودستر ها هم تقریبا به طور کامل مشخص گردیده بود. خودرویی که قرار بود یک کامپکت شهری ۵ در باشد ولی تصاویری از مدل ۳ در یا کوپه آن نیز کم کم به بیرون درز یافت تا همه این نمونه ۳ در را با استناد به سیستم های نام گذاری جدید بی ام و، i4 بدانند. امروز اما در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی لس آنجلس مسئولین بی ام و سر انجام از این مدل سوم و پرده برداری نمودند تا عملا گمانه زنی ها در باره نام و مدل آن پایان یابد. خودرویی که همان نام i3 را یدک می کشد اما مدل کوپه آن است. نام این محصول به جای این که i4 باشد همان i3 باقی مانده اما به خاطر دو در حذف شده اش i3 کوپه نام گرفته. در ظاهر i3 کوپه نشانه هایی چون دو در بزرگ به جای در های شیشه ای مدل i3 به چشم می خورند که ظاهر این محصول را به یک مدل آماده تولید و یا پروداکشن بسیار نزدیک تر نموده. در دگر سو اما ظاهر خشن شیشه جلویی شیب ملایم سقف آن چهره یک خودروی عضلانی کوچک را برای بینندگان به تصویر می کشند.
i3c کماکان از الیاف کربن مجهز شده به پلاستیک در بدنه خود بهره می گیرد و به نقل از مسئولین bmw برای آسان تر نمودن دسترسی سرنشینان به بخش عقبی خودرو ستون b آن نیز حذف گردیده. سیستم های انتقال قدرت و تعلیق نیز در این مدل دقیقا مشابه مدل پنج در i3 می باشند. منابع الکتریکی لیتیوم یونی که به نقل از تیم سازنده رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت از سکون مطلق را برای این خودرو در باره زمانی کمتر از ۸ ثانیه ممکن ساخته اند.

تهیه خبر : سید محمد امین میر غضنفر

پایان خبر/

تاریخ ارسال :چهارشنبه ۸ آذر ماه
ساعت ارسال: ۱۱:۴۵


مجله ماشین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.