رونمایی از ۱۲ دستاورد سازمان تحقیقات آموزش و ترویج “کشاورزی” ملی سال جاری

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با تشریح بخش از عملکرد این سازمان طی سال قبل از رونمایی ۱۲ دستاورد جدید در سال جدید خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ جهانگیر پرهمت در نشست خبری با اشاره به عملکرد سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در سال ۹۱ گفت: ما در سال قبل حدود ۸٫۵۲۹ طرح تحقیقاتی را در مجموعه موسسات و مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت جهاد اجرا کردیم که ۶۴۱۷ مورد از طرح های فوق در سال های قبل آغاز شده و ۲۱۱۲ مورد از آن ها در این سال به عنوان طرح جدید آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه اجرای ۲۵۵۸ طرح در سال ۹۱ خاتمه یافته است افزود: ۱۷۹۵ دستاورد از مجموع طرح های خاتمه یافته حاصل شد.

پرهمت با اشاره به این که این دستاوردها در قالب معرفی ارقام، فناوری های پیشرفته،‌ دستورالعمل استاندارد و معیار امروز مورد استفاده بخش کشاورزی است اضافه کرد: از مجموع نتایج این دستاوردها ۱۶ رقم جدید در سال قبل معرفی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که سال ۹۱ ، ۵۳ دستاورد در سطح ملی رونمایی شده است، بیان کرد: طی سال جاری هشت دستاورد جدید معرفی شده و ۱۲ دستاورد اماده رونمایی است.

پرهمت با اشاره به این که سه مورد از این ۱۲ دستاورد، ارقام جدیدی برای محصولات زراعی جو، سویا و چغندر قند است ادامه داد: پنج مورد از آن ها در حوزه شیلات، یک مورد در حوزه گیاه پزشکی، دو مورد در حوزه جنگل و مراتع و یک مورد در حوزه خاک و آب است.

همچنین با اشاره به بخشی از عملکرد حوزه های ترویج و آموزش کشاورزی طی سال ۹۱ اظهار داشت: ما در زمینه آموزش فنی و حرفه ای بهره برداران کشاورزی ۳۲۶ هزار و ۲۳۴ نفر و در حوزه فنی و حرفه ای و کار ودانش ۱۸ هزار و ۲۷۴ نفر را تحت پوشش داشتیم.

رئیس سازمان تحقیقات اموزش وترویج کشاورزی افزود: اجرای طرح مدرسه در مزرعه سال قبل برای ۳۱۱ هزار هکتار اراضی، از دیگر اقدامات ما بود که وسعت این طرح با مجموعه اراضی و وسعتی که قبل از سال ۹۱ آغاز شده بود به بیش از ۵۰۰ هزار هکتار اراضی افزایش یافت.

پرهمت اضافه کرد: اجرای طرح فوق اثرات قابل توجهی در تولید سالم، مدیریت بهینه مصرف منابع پایه و افزایش عملکرد داشته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.