رونمایی از سامانه “همبانک ملی”

۲۹ آبان ،

an image

بینا- مراسم رونمایی از سامانه “همبانک ملی” روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه با حضور جمعی از مدیران ارشد شرکت داده وردازی سداد و شرکت پرداخت اول کیش (جیرینگ) برگزار شد.
به گزارش تفسیری بینا،سامانه “همبانک ملی” با کد #۷۱۷* برای استفاده مشترکان همراه اولی است که دارای حساب بانکی نزد بانک ملی ایران می باشند.
سامانه “همبانک”، یکی از سرویس‌های حوزه خدمات بانکداری همراه بر بستر USSD همراه اول بوده که توسط جیرینگ و با مشارکت بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور، عملیاتی و راه اندازی شده است.
این سامانه‌، بدون نیاز به نصب هرگونه نرم افزار، بر روی تمامی گوشی های تلفن همراه و فقط با شماره‌گیری یک کد USSDقابل استفاده می باشند در حالی که سایر سامانه های بانکداری همراه، نیازمند استفاده از گوشی هوشمند، اینترنت، نصب نرم افزار مخصوص و محدود به نوع گوشی بوده و از نظر امنیتی در سطح پایین تری قرار دارند.
افراد دارای حساب نزد بانک‌هایی که در این طرح با شرکت جیرینگ مشارکت کرده‌اند،می‌توانند مجموعه‌ای از خدمات بانکی مورد نیاز را به‌صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به شعب دریافت کنند. با استفاده از این سرویس می توان از خدماتی نظیر استعلام موجودی حساب بانکی، خرید شارژ اعتبار، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات و مدیریت چک استفاده کرد.
بر اساس این طرح تجاری، جیرینگ با ایجاد بستر و فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات کیف پول همراه، پا به عرصه خدمات مالی و پرداخت همراه گذاشت. این کیف پول، دو سال پیش معرفی شد. بعد از گذشت مدتی ارائه خدمات به مشتریان بانک‌ها با نام تجاری همبانک در دستور کار قرار گرفت. این اقدام، در ابتدای سال جاری، آغاز و اولین سرویس در خرداد ماه با نام همبانک سینا به بهره‌برداری رسید. در حال حاضر خدمات همبانکبرای۴ بانک، فعال شده است که عبارتند از:
بانک                 کد دستوری
سینا                 #۷۲۷*
ملی                  #۷۱۷*
انصار                 #۷۶۳*
پست بانک           #۷۴۷*

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.