رونمایی از اوبامای کمونیست با رگه​های مارکسیستی

«پاول کنگور» که پیش از این به خاطر نوشتن کتاب «خدا و رونالد ریگان» به شهرت رسیده بود، در این کتاب فاش می کند که باراک اوباما تحت تاثیر مارشال تفکرات سیاسی نزدیکی به حزب کمونیست داشته است. نویسنده اسنادی از پلیس فدرال آمریکا اف بی آی در کتابش ذکر کرده است که نشان می دهد در اصل مارشال دیویس مربی باورهای کمونیستی اوباما محسوب می شود که اسناد آن هم اکنون نیز در طبقه بندی های محرمانه پلیس وجود دارد.

در این کتاب نوشته می شود که تاثیر دیویس روی اوباما در اواخر دوران جوانی بسیار مشهود بود و هر کسی با شنیدن کوتاه ترین جملات باراک اوباما به علاقه شدید او به کمونیسم پی می برد. «جان دریو» یکی از همکلاسی های اوباما در کالج اوسیدنتال می گوید: “وقتی در سال ۱۹۸۰ اوباما را برای آخرین بار ملاقات کردم هنوز عقاید مارکسیستی در او وجود داشت. “

البته کنگور در این کتاب اوباما را به ارتباط با احزاب کمونیست متهم نکرده است ولی این مسئله را عنوان کرده است که اوباما در خاطراتش از حضور در جلسات استادان مارکسیست یاد کرده است و هیچ وقت هم حضور در کنفرانس های احزاب مارکسیستی را انکار نکرده است.

نویسنده در این کتاب با عنوان فرعی «داستان ناگفته مربی باراک اوباما» به این مسئله نیز اشاره می کند که می توان به جرات گفت سیاست های اقتصادی سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ اوباما و تیم اطرافش برگرفته از عقاید اقتصادی مربی کمونیست خود یعنی مارشال دیویس بوده است. دیویس بر این عقیده است که هدف تجارت یا وال استریت یا شرکت های مالی و اعتباری برای تقویت اقتصاد نیست بلکه توزیع مالیات ها توسط دولت های فدرال است. وی می نویسد پولهای حاصل از مالیات باید در پروژه های کاری عمومی جریان پیدا کند و به طور مساوی موجب پائین آوردن هزینه های مسکن و آموزش همگانی شود.

دیلی کالر/ ۱۵ جولای/ ترجمه محمد حسنلو

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.